dinsdag 16 september 2014

Aan de lijn.....:-/


Het is niks dat je bloed eens nagekeken wordt.... maar als de apotheek al bekend is met de uitslag en jijzelf nog niet is dat toch wel erg raar en vervelend. Toch?? Dus maar weer eens naar de dokter voor de officiële uitslag. Ook om te zeggen dat ik die bloeddrukpillen niet meer inneem. Kreeg er een kriebelhoestje van en een zwaar gevoel in mijn hoofd. Ze deden dus meer kwaad dan goed. Mijn bloedsuikerspiegel blijkt nu te hoog. Sinds 2011 bleek ik al in de 'in de gaten te houden' zone te hebben gezeten. Fijn dat ik dat NU pas te horen heb gekregen! Ik steven nu af op diabetes type 2. Oplossing: afvallen! Ajjjj. Er moet minstens 10 kilo af. En ohhh, wat zie ik daar tegenop! Het is ook zo tegenstrijdig voor mijn gevoel. Ik voel me prima, heb geen klachten. Als ik niet ooit met andere ECHTE klachten naar de dokter zou zijn geweest had niemand er een haan naar gekraaid. Nu moet ik dus preventief aan de slag met mijn gezondheid. En ja, ik begrijp het ook allemaal wel. Om laterrrr geen klachten te ontwikkelen. Maar ik leef NU. Klachtloos! Wie zegt mij dat ik laterrrrrrr niet allang onder de groene zoden lig omdat ik onder een bus gekomen ben ofzo. Snap je mijn gedachtengang? Mijn kop-in-het-zand-steek tactiek draait overuren! ;-) Ik voorzie een hoop chagrijnige buien in ieder geval.... Ik kan me vinden in het eten van  b.v. kleinere porties. Dat zal wel lukken. Ik ga op zoek naar een formaat bord dat tussen een ontbijt- en een dinerbord inzit. Maar tussen de middag knagend op een blaadje sla zul je me niet zien!  Het eten van kaas kan ik beperken. Tuurlijk, maar ga me niet zeggen dat ik 20+ kaas moet kauwen! Doe ik niet! Mij te droog. Ik hou van lekkere kaas! Ik hou van lekker eten! Wat ik ook kan doen is 's avonds wat eerder eten. Nu zit er een te groot gat tussen de lunch en het avondeten. Dan ga ik snaaien. (ik weet wel waar het door komt, hoor) ;-P Ach, ik zie wel. Misschien dat ik ook maar eens naar een diëtiste ga. Kijken wat zij ervan zegt.

Vanmiddag gaan we oefenen voor Zing Je Rijk. Een scratchdag op de 27e september, waar we in één dag de 'West Side Story' gaan instuderen en uitvoeren. Heb er zin in!

Bovenstaand een scrap van zwager Nico en Joséphine en Géneviève. Roeien bij Boerderij Geertje! Nou, zij die (weer) aan de lijn zijn groeten u.....:-/


Geen opmerkingen: