vrijdag 11 december 2015

Van Sint naar Kerst....

Zo! Iedereen is de deur uit! Mariska is naar Den Haag en Jan naar een verlaat sinterklaasdobbelavondje van zijn koor. Dus het is even Ineke-tijd. Even de kans benutten dat ik overal bij kan. Wat dingen inscannen, wat kadootjes inpakken, nu de eettafel vrij is. Ook gelijk maar even mijn haar in de kleur 'Virginie' gekwast. Vanmiddag is het mes er al doorheen gegaan. Ik kan weer uit mijn doppen kijken zonder dat er gordijntjes voor hangen. Dan ben ik gelijk klaar voor de kerstdagen. Nou, klaar...de boom moet ook nog opgetuigd worden. Zondag maar eens aan beginnen.
Ik zie er een beetje tegenop, want het is zo'n sta-in-de-weg. Gewoon veel te breed aan de onderkant. Zeker nu de meubels anders staan. Misschien zet ik er gewoon de nijptang in. Gaat ie ook naar de kapper!
Sinterklaas is ook goed verlopen. Wel grappig, dat spel. Alleen gaan we de volgende keer wel de spelregels aanpassen. Het kwam wat langzaam opgang aangezien nog niemand een kadootje had. Dus eer dat je eindelijk op het goede vakje draaide (wij hebben een draaischijf i.p.v. een dobbelsteen) om een kadootje te kunnen pakken duurde mij al veeel te lang. En ook het feit dat je achteraf pas alle kadootjes die bij jouw stoel stonden mocht uitpakken, om te kijken wat er nou eigenlijk inzat, moet m.i. ook veranderd worden. Het lijkt me leuker om te weten waarvoor je speelt. Ach, op het internet staan tig verschillende soorten spelregels, dus dat komt goed. Oeps, ik had eigenlijk geen rekening gehouden met de al wat oudere medespelers onder ons. Dat je om de haverklap van stoel moet verwisselen (wat natuurlijk wel spannend en hilarisch was) ging niet echt in de koude kleren zitten van eentje met knie/voet problemen. Het ging steeds moeizamer. En dat vond ik toch wel een beetje zielig. Wat dat betreft volgend jaar misschien ook een kleine aanpassing maken. Op zich was het wel een leuke avond. We hebben wel gelachen. Zoals om mijn moeder die aan het begin dacht dat, ondanks dat ze allang van stoel was verwisseld, de kadootjes van haar vorige zitplaats nog steeds haar eigendom waren. Ze ging nog net niet met de nieuwe eigenaar op de vuist.... (nu overdrijf ik, of toch niet?..) ;-) Uiteindelijk was het spel afgelopen en waren de pakjes verdeeld. Ik had maar één pakje. Vond ik zelf totaal niet erg want het bleek een doos met bonbons te zijn. *Smul* Maar toch vonden mijn moeder en haar vriend het behoorlijk zielepieterig voor me dat ik er van hen nog drie kadootjes bij kreeg. Achgossss, heeft mijn trieste snoetje en mijn pruillip toch geholpen! ;-)
Heb tijdens het spel helemaal vergeten wat foto's te nemen, maar achteraf hebben we nog even de jaarlijkse familiefoto genomen. Toch nog iets....

Geen opmerkingen: