dinsdag 5 april 2016

Van alles wat....


Leuk, hoor, om eens bij je dochter en schoonzoon thuis te eten. Dat hebben we afgelopen zaterdagavond ondervonden. Op het menu stond nasi met pindasaus, gebakken uitjes en cassave chipjes. De nasi was met 'bloed, zweet en tranen' door Mariska klaar gemaakt. Ondanks die, ietwat vreemde, ingrediƫnten smaakte het allemaal prima! Voor het toetje ging Alex de keuken in. Dat was zijn expertise. Het kon even duren, want het moest nog helemaal afgemaakt worden. Komt ie in twee tellen terug met een zooi Magnums. Geintjuhhh. We hebben het ons wel laten smaken.....

En toen, zondagavond.....tijd voor ons 'Sound of the Sixties' concert! Sinds eind januari hebben we daarvoor geoefend. En oh, wat ging het goed en oh, wat was het leuk en oh, wat was het warm! Het ging heus niet perfect, maar toch, over het geheel genomen hebben we goed gezongen. En heel relaxed ook. Ik heb geen idee hoeveel man publiek er zat, maar zo te zien was de Patio goed gevuld. De koorleden hadden hun best gedaan om gekleed in een sixties outfitje voor de dag te komen. Zag er leuk uit. Bovenstaande foto's heb ik her en der van facebook geplukt en er even snel een scrapje van gemaakt....
Er was, voor in de pauze, ook weer genoeg lekkers gebakken voor bij de koffie. Ik heb maar een koekje van eigen deeg genomen: citroencake. Die rook thuis al zo lekker en ik wilde eigenlijk stiekem 's middags al een plakje nemen. Maar ik heb me vermand!
En nu is het concert alweer achter de rug. 21 mei hebben we nog een optreden in Schipluiden en na de zomervakantie staat er weer iets anders op stapel: meedoen met een korengala in Gouda. Ik heb er zin in!

En vandaag kwam ie dan....de iPhone SE die Mariska had besteld. Ik heb er zelf ook een oogje op.
Ik heb nog steeds Mariska's oude aftandse, compleet met een knop die je met grof geweld (nu overdrijf ik) in moet drukken om hem te laten werken. Gewoon een smartphone die niet zo smart meer is. Haar telefoon heeft ze verkocht, dus die 'druppelt' niet naar beneden. :-/ Tja, en wat moet je dan? :-) Ik heb al flink wat reviews gelezen van de SE en het bevalt me wel wat ik lees.
En ik wil gewoon graag een telefoon waar ook een goeie camera op zit. Zodat ik mijn gewone fotocamera niet mee hoef te slepen. Dus ja, ik ben om! En volgens mij ben ik binnenkort jarig. (Nu overdrijf ik weer) Ja, toch? Niet, dan? En het ouwetje kan ik inruilen....krijg ik nog korting ook.
Ik ga maar alvast op Aliexpress op zoek naar een leuk hoesje.......:-P
Oh, en weet je wat ook leuk is: hij maakt ' live' foto's.....
Raak de onderstaande foto maar eens aan met je vinger! Geinig, toch? Maar ik denk dat dat alleen op iPhones en iPads werkt. Nou ja, het idee is leuk in ieder geval.....



Geen opmerkingen: