dinsdag 29 maart 2016

Vrolijk Pasen....


De paasdagen zijn ook weer achter de rug. De versierselen zijn weer opgeborgen. De etensrestjes zijn bijna op. Zo dan, die bokkepootjestaart! Erg gemakkelijk te maken. En met die, speciaal voor de gelegenheid aangeschafte fles, advocaat erin was hij niet te versmaden. Mooi dat ik nog een halve fles over heb, DUS zal ik de taart nogmaals moeten maken. Jammer, zeg! Maar dat is geen straf kan ik je wel vertellen! Daar kijk ik nu al naar uit....
Eerste paasdag was gezellig. We hebben weer eitjes gezocht. Binnen EN buiten, deze keer. Met het oog op regen en wind heb ik ze maar snel overal even verstopt. Maar ja, als je dat 'eventjes snel' tussendoor doet, met je gedachten bij je recepten, dan onthou je niet hoeveel en waar je de handel hebt gedropt. Het zou dus kunnen dat ik komende tijd nog eitjes tegenkom.
Nieuw op de paasbrunch was een recept van een broodtaart met zalm en komkommer dat ik op Pinterest tegenkwam. En mijn moeder heeft een recept gemaakt van gehakt met een jasje van bacon met een mosterd/honing sausje erover heen. Daarvan kwam een filmpje op Facebook voorbij. Ook erg lekker. Mariska heeft zich geworpen op een kaneelbreekbrood. Dat recept kwam, dacht ik, uit een boekje van de Hoogvliet.
Ik vind het altijd wel weer leuk om weer eens wat anders te proberen. De voorpret is bij mij eigenlijk al het verzamelen van recepten.
Tweede paasdag was een rustdag. Toen zijn we alleen even, door weer en storm, naar het Woonhart gelopen. Op zoek naar een wasmand en wat andere manden. Nog niet geslaagd.... Kan zijn dat ik een beetje te kritisch ben over het materiaal en de kleur. ;-) Komt goed...
Ik hoop ook dat het weer goed komt met Jan. De dagelijkse afstand Zoetermeer/Eindhoven begint hem nu toch wel op te breken. Er beginnen ook wat lichamelijke ongemakken te ontstaan. Ik heb het idee dat hij inmiddels op zijn wenkbrauwen loopt en dat is niet goed. We beginnen ons een beetje zorgen te maken.....:-/ Wordt vervolgd....

Geen opmerkingen: