donderdag 16 maart 2017

Lente!


Wat een heerlijk weertje! Lente!
Vanmiddag heb ik voor het eerst eventjes in de tuin gezeten. Maar ik zit altijd zo rusteloos.
Dan weer opspringend om een paar potten te verschuiven, dan weer om een Hortensia te snoeien.
Dan weer om te gaan vegen. Daar moest ik alweer mee ophouden want de kliko is alweer vol. Nou ja, maar weer twee weekjes wachten tot ie geleegd wordt.
In ieder geval is ons krakkemikkerige houten bankje weg. Een kant was al ingestort, de andere kant werd gestut door een grote stapel aardewerken potten. Hopla, laatst samen met Mariska, tot gort geslagen en gelijk naar de vuilstort gebracht. Dat geeft weer lucht.
Nu maar eens kijken wat ik op de vrijgekomen plek ga zetten. De Driesprong had gisteren in ieder geval nog niets van mijn gading. Ja, wel een paar schattige konijntjes. Die staan nu alvast lief te zijn op de tuintafel. Ook mijn favoriete tweekleurige grote paarse violen waren er (nog) niet. Nou heb ik wel zakken potgrond en niks om erin te zetten...snif.

Het breien van mijn zijden omslagdoek gaat goed. Niet snel. Het is dan ook ragfijne zijde. Wel zacht en mooi. De body van de shawl is af. Ik ben nu met de opengewerkte rand bezig. Terwijl je die breit hecht je hem gelijk aan de shawl vast. Wel weer een klusje om je aandacht bij te houden. Je koopt die zijde in strengen. En ja, dat moeten weer bolletjes worden. Dus in de weer met twee tegenelkaar aan staande stoelen om de streng overheen te hangen. Daarna handmatig de draad tot een bol winden. En dat gaat langzaaaaaam. Heb ik daar geduld voor?? Neeeee! Hmmm, dat moet toch makkelijker kunnen? Blijkbaar kan dat d.m.v. een wolhaspel. Had er nog nooit van gehoord. Maar als ik het filmpje mag geloven gaat dat supersnel. Dus maar gelijk weer een bestelling bij Aliexpress gedaan. In ons geval wordt het een houten haspel. Dat voelt nostalgischer... Ik hoop dat zowel Mariska als ik er wat aan zullen hebben.
Ook gelijk kraaltjes besteld voor een volgend breiseltje.
Maar daarmee moet ik van mezelf wachten tot ik bovenstaande shawl heb afgebreid en de badkamer heb opgeknapt.....


Geen opmerkingen: