woensdag 18 augustus 2021

Paella en turen door monturen....


Nou, nou, wat een zomertje hebben we toch. Echt zo'n 'blijft ut droog of krijgen we weer een bui op onze kop' zomer. En afgelopen zondag leek het zomaar ineens een mooie dag te worden. Zouden we wel of niet in de tuin kunnen skottel braaien? Wel afspreken of niet afspreken? Dub dub. Met twee scenario's (voor binnen en buiten) in mijn achterhoofd toch maar de boodschappen in huis gehaald. Maar wat was het mooi weer! En wat deed mijn paella pan het goed! Door de hogere rand slaat niet alles over boord als ik wild aan het omscheppen ben. Heel prettig. En hij was makkelijk schoon te maken na afloop. Laten we hopen dat ie dit seizoen nog een keertje van stal gehaald kan worden.....

Gistermiddag ben ik weer op stap geweest met mijn paar reserve ogen, Mariska genaamd, Door weer en wind en regen hebben we drie opticiens aangedaan. Brilletjes op, brilletjes af. Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Ik kan geen bril meer zien! Letterlijk. Op het laatst ging het nog om één model in twee leverbare kleuren. Ik vond ze beiden leuk. Wikken wegen, wikken wegen. Foto's nog eens bekijken. Foto's hier en daar laten zien. Stemmen tellen... En vanmorgen heb ik de knoop doorgehakt. Het montuur is gereserveerd en een oogmeting staat ingepland. Kan weer even duren, 2 september pas. Waarom duurt alles tegenwoordig zo lang overal?? Weten ze dan niet dat ik soms heel ongeduldig kan zijn???

Geen opmerkingen: