dinsdag 12 augustus 2008

Een dag uit m'n dagboek van Ierland....donderdag 24 juli 2008


credits hier

Zo! De broccoli wordt voorgekookt in de magnetron, (zodat ze dalijk met tomaat en kaas bedolven kan worden), de aardappeltjes liggen geolied en gekruid op een bakplaat (om dalijk een krokant korstje te krijgen), en de kipfilets liggen ingerold in ham met kaas en tomaat geduldig te wachten tot het ook hun beurt is om de oven in te worden geschoven.( nieuw pakje: Maggi/vlees variatie/ kiphamrolletjes met tomaat). Geen idee of dat lekker is, ik probeer het voor het eerst. Dus ik heb even mijn handen vrij om mijn blogje bijtewerken. Een nieuwe dag, een nieuw geluid. We zijn gebleven bij donderdag 24 juli 2008. Om 10 uur zijn we toen vertrokken om het schiereiland Dingle te verkennen. Leuk stadje, Dingle! Een vissersdorpje aan de kust, erg toeristisch, maar toch nog wel gezellig. Wederom weer gekleurde huisjes. We hebben de auto bij de Lidl ( die zit ook overal!)geparkeerd en zijn naar het haventje gelopen. Onze boterhammetjes hebben we genuttigd, zittend op de rand van een oud bootje, op een soort van langtong, uitkijkend op Dingle. Veel wind, die dag, staat me bij. Niet koud. Na verloop van tijd zijn we verder gereden, de Sleah Head Drive volgend. Weer een prachtige route met mooie uitzichten over baaien, bergen en de Blasket Eilanden. ( Ik weet het: ik verval in herhalingen met m'n mooie uitzichten...) Op een uitzichtpunt, staand op een KLEIN randje bij een klip, HOOG in de bergen, heeft Mariska de zeemeeuwen met de hand gevoerd! Ze blijkt dus geen hoogtevrees te hebben. Verder gereden via de Connorpas. Oei, dat was soms wel ERG nauw! Twee auto's kunnen elkaar amper passeren en op sommige stukken kon het al helemaal niet. Dan moet er gewoon eentje naar achteren. EN veel bochten natuurlijk. En achter elke bocht kon weer ineens een tegemoetkomer opdoemen. Ik heb er nog een filmpje van. Zet ik hier wel even bij. T'is geen filmpje van de Connor Pas , maar van de Ballaghmeanh Pas op de Ring van Kerry. Maar het idee is hetzelfde, bochtig en krap. :-) Na de pas hebben we de mooie route van Camp naar Aughils gereden. Een smalle weg met aan weerszijden heggen met Fuchsia's, Kamperfoelies en Astrantia's. Ook weer prachtig mooie uitzichten. Alsof je zo een waterverfschilderij binnenrijdt. Bij Aughils een klein wit weggetje genomen richting Killarney waar we om 17.15 weer thuis kwamen.

Geen opmerkingen: