woensdag 27 augustus 2008

Over legendes, kaarten en klussen....


credits hier

Hier is nog een nagekomen scrap van Ierland. Ik kon het niet laten om er nog eentje te maken. Dit is Ross Castle, aan het meer van Leane, Killarney. Ook weer prachtig uitzicht, en op dat moment ook een heerlijk zonnetje op ons bolletje. We hebben zodoende twee uur op een bankje gezeten, kijkend naar een hele familie zwanen op het meer. Zo sierlijk gleden zij voort. Toevallig had ik in een Ierland boekje gelezen over de legende van 'de kinderen van Lir'. Koning Lir was getrouwd en had drie kinderen. Zijn vrouw kwam te overlijden en zijn nieuwe vrouw (notabene haar zus) was zo jaloers op de kinderen dat zij ze in zwanen veranderde. Ze zouden 900 jaar op drie verschillende meren rond moeten zwemmen, tot ze gezegend zouden worden door een oude monnik.....Of dat ooit gebeurd is weet ik niet. Voorlopig waren er nog genoeg zwanen op het meer te vinden. Verdacht veel eigenlijk!

Maar genoeg over legendes. Ik heb vandaag een proefdruk gemaakt van het geboortekaartje van het aanstaande kindje van mijn nichtje Roxanne. Ik zeg natuurlijk niks over het kaartje zelf en over de namen die het kindje krijgt. ( die weet ik lekker al) Maar ik moet zeggen: t'is een heeeel persoonlijk kaartje geworden. Uniek! Inmiddels is Roxanne al 26 weken zwanger en haar buikje groeit gestaag. Ze voelt zich prima. Ik ben ook erg blij dat ze gestopt is met roken! Goed gedaan, Roxanne! Top! Hou vol, hè!

Morgen ga ik de badkamer opnieuw witten. De emmer met verf staat er, geloof ik, al maanden! Maar morgen gaat het ECHT gebeuren. Vorige week hebben Mariska en ik ook al een schoenenkast in mekaar geschroefd. De oude kast heeft zo'n 14 jaar dienst gedaan. Wel al een paar keer kapot gegaan, maar steeds weer professorisch gemaakt. Totdat ie voorgoed instortte. Nu hebben we weer dezelfde. Kijken of deze ook weer zo lang meegaat....

Geen opmerkingen: