vrijdag 5 september 2008

Je hebt zo van die dagen......


credits hier

...dat je je haar staat te wassen met crème-spoeling en ook nog verbaasd bent dat het niet schuimt...Je hebt zo van die dagen dat je tijdens het stofzuigen zomaar een glas cola ommaait van de (uiteraard) net schoongemaakte salontafel, waarna al de cola op het vloerkleed druipt en aldaar lekker geabsorbeerd wordt ..... Je hebt zo van die dagen dat je de aardappeltjes drie kwartier in de magnetron zet i.p.v. in de oven ( uiteraard op de hoogste stand!) waarna ze getransformeerd waren tot miniem kleine keiharde uitgedroogde balletjes waar met een normale vork niet meer in te prikken viel....
Hebben jullie ook van die dagen of heb alleen ik er last van? Vast niet! :-)
Misschien ben ik weer aan vakantie toe. Ja, dat zal het zijn! ;-)
Het is nu zeker dat Mariska naar Rome gaat. Zij blij! Lijkt me ook erg mooi. Ik ben daar nog niet geweest, staat ook nog op mijn lijstje. Aangezien ze met de bus gaan (24 uur onderweg) gaan ze ook nog een bezoek brengen aan Pompei. Vroeger heb ik daar eens een tentoonstelling van gezien in het gemeentemuseum. Heel interessant. Nu maar hopen dat een peloton pubers dat ook nog kan boeien.
Ze gaan zaterdag 11 oktober weg. Precies op de dag dat ik het korenfestijn "Supervoices' heb in Rotterdam. Ik kan haar dus niet uitzwaaien, want we moeten er al om 9.30 zijn. "Oh, dan heb je zeker wel een schuldgevoel, hè?" krijg je dan te horen van madam. Ja, ze kent me goed! :-/
Donderdag hadden we trouwens weer de eerste koorrepetitie. MET de nieuwe dirigent. Is altijd wel even wennen. Soms gingen nummers te langzaam, dan weer te snel. En het is wederzijds even aftasten natuurlijk. We hebben het een en ander doorgezongen, zodat hij kon kijken wat wel en wat niet zat. Later heeft hij een lijst gemaakt van wat WIJ dachten dat wel goed ging en een lijstje van onze lievelingsnummers. Leuk om te horen dat dat toch heleboel verschillende nummers zijn.
Verder waren er drie nieuwe leden. Alhoewel nieuw....Daphne bij de mezzo's en Anneke bij de sopranen zijn er beiden een aantal jaren tussenuit geweest i.v.m. werk en/of studie, maar inmiddels hadden ze hun handen en stemmen weer vrij en kwamen gezellig weer terug naar het nest met zangvogeltjes. Daphne had ook nog haar schoondochter meegenomen, inclusief kleindochter. Dus wie weet, als zij ook besluit te blijven, zal er weer kinderoppas geregeld moeten worden. Het bestuur bestaat op dit moment maar uit twee personen, dus er wordt ook naarstig gezocht naar nieuwe bestuursleden. Dan gaat het vooral om een penningmeester en iemand voor de bladmuziek.
Wie wil??

Geen opmerkingen: