donderdag 5 december 2013

Hij komt, hij komt....


En toen ging vanmorgen mijn wekker dus niet af! Ik had het geluid blijkbaar afgezet. Ajjjj. Ik schrok pas om 8.15 wakker! Echt, dat bed ligt veel te lekker! Dus op een holletje alles gedaan en door weer en inmiddels behoorlijk wat wind naar het koor gevlogen. Daar een ochtendje gezongen en inmiddels weer thuis om de laatste dingen voor het Sinterklaasfeestje te regelen.
Gisteren heb ik al zowat de hele dag in de keuken gestaan. Heb weer een grote pan bruine bonensoep gemaakt. Nokkie, nokkie gevuld! Het ding heeft overnacht in de tuin. Scheelt weer ruimte in de koelkast. Dalijk maar eens kijken of hij er nog staat...
Ik heb bananenijs gemaakt. Lekker met warme chocoladesaus voor na het eten! (ik kijk er nu al naar uit!)
De sinterklaasappeltaart is ook gebakken en goed gelukt. Dat recept kwam uit de AH. Ben benieuwd of het lekker is.
De kaas-tomatenvlecht staat op dit moment te rijzen. Ik weet niet of die goed gaat lukken. Het deeg was nogal kleverig. Ach, als de smaak maar goed is. We zien wel.
De kadootjes zijn ingepakt. De snoeperijen staan op tafel. Nog even stofzuigen en ik ben er klaar voor.
Vorig jaar hebben we sinterklaas niet gevierd en dat vond ik helemaal niet leuk. Dit jaar vieren we het klein. Mijn moeder en haar vriend komen. Alex en Mariska zijn er. Gewoon samen eten, wat kadootjes en dat is het dan wel. Geen gedichten. Geen speurtocht door het huis. Ik heb het mezelf makkelijk gemaakt. De sint EN zijn zwarte pieten mogen komen! En van mij mogen zwarte pieten hun goudkleurige ringen in doen. En ik lig er ook niet over wakker als ze hun lippen rood gestift hebben!
Ik ga eens een sinterklaasmuziekje opzetten. Hoor ik de (noordwesten) wind al door de bomen waaien? Zie ik ginds de stoomboot weer aankomen? Heeft Piet een pepernootje in zijn band? Lalaaaaaaallaaaaaaa....

Geen opmerkingen: