donderdag 20 september 2007

Terug van de oogarts...

 
credits hier

 
credits hier

 
credits hier

Vandaag zijn Jan en ik dus naar de oogarts geweest. En inderdaad, zoals we al dachten heeft zijn ene oog na-staar en zijn andere oog gewoon staar. Nou ja, gewoon....de oogarts noemde het een bijzondere vorm van staar. In dat oog had Jan dus nog maar 15% lichtopbrengst en een afwijking van bijna -11! Het andere (na-staar) oog was terug naar maar 30 % lichtopbrengst! Kun je nagaan hoe slecht hij zag! Hij heeft ook acuut een rijverbod opgelegd gekregen!
Aanstaande dinsdag wordt hij al gelaserd. Dan ziet hij in ieder geval met 1 oog weer redelijk goed. Helemaal perfect wordt het nooit, want Jan heeft sowieso al minder lichtopbrengst in zijn ogen dan gemiddeld. Ikzelf bijvoorbeeld zie met lenzen 100 % of zelfs meer. Jan daarentegen zal altijd maar voor ongeveer 80% zien.Na het laseren komt hij op de lijst voor een staaroperatie. Dat kan nog wel 3 maanden duren, helaas. Maar Jan gaat kijken of de arbodienst van zijn werk nog iets kan bewerkstelligen...

De bovenstaande scraps zijn weer voor een aantal wedstrijdjes op ScrapbookFlair. Die wedstrijden zijn altijd handig voor het opdoen van inspiratie! En het is altijd weer lachen om te kijken watvoor reacties ik erop krijg van de scrappende medemens! Vaste prik zijn al de superlatieven van de amerikanen! :-)) Oh my god! Amaaazing! Stunninggggg! Je HOORT het ze gewoon roepen! ( maar ze menen er niks van..tenminste, dat denk ik) Het leukste is als je eens ECHTE kommentaren krijgt. Iets persoonlijks ofzo. Dat waardeer ik altijd veel meer! Als ikzelf commentaar geef op andere scraps, dan geef ik meestal wel aan WAT ik leuk eraan vind. Heel soms geeft iemand aan dat ze ook graag horen wat er aan verbeterd kan worden. En als je dat dan aangeeft, dan vinden ze dat prima. Maar dat moet je als europeaan niet zomaar doen bij amerikanen, want dan raken ze in de stress :-)
Oh, en die forums op die site.....om te gillen! Ik zit me altijd te verkneukelen. T'is wel een apart volk, hoor! :-)
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: