donderdag 1 juli 2010

Diploma uitreiking



Daar zaten we dan gisteravond. In een bloedheet stadstheater. De avond van de diploma uitreiking! En oh, wat had ik een meelij met de leerlingen. Zij droegen nog een cape en een muts ook! De arme zielen. Maar ik denk dat ze het er graag voor over hebben gehad want het is toch wat: je diploma!



In eerste instantie zag ik Mariska nergens tussen de leerlingen zitten. Met die hoedjes en capes leken ze allemaal op elkaar. Op de vorige foto zie je haar (bij toeval, want ik had haar nog niet ontdekt toen) aan de linkerkant zitten.
Het was een afwisselende avond. Een optreden van 7 zangeressen, twee gitaristen, een drummer en een groep dansende meisjes namen de hoofdact voor hun rekening. Uiteraard mocht het praatje van de rector ook niet ontbreken. De afdelingshoofden van het VWO en het TVWO hadden ook allerlei anekdotes over menig leerling(e). En toen was het eindelijk zover: de officiële uitreiking der diploma's en de ondertekening daarvan.



Per 5 werden ze naar beneden geroepen. Ze konden dan hun diploma ophalen en in bijzijn van hun mentor het dokument ondertekenen. En na de hartelijke felicitaties en een attentie in ontvangst te hebben genomen konden ze daarna nog langs de oudercommissie om daar bloemen en een fotojaarboek op te halen.
Mariska was natuurlijk weer als een van de laatsten aan de beurt. Pfff. Maar je schiet als ouder wel vol als je haar zo ziet lopen. Dan ben je apetrots! :-)
En dan vraag je je af waar de tijd is gebleven, zo tussen de kleuterschool en nu. Het is zo snel gegaan! Mijmer, mijmer..:-)



Daarna was het tijd voor DE foto! De foto waarbij ze allemaal tegelijkertijd hun muts de lucht ingooien. Ik hoop dat de officiële foto beter is geworden dan die van mij. Maar het was wel een leuk moment.



De officiële foto's komen binnenkort op de schoolsite te staan dus ik ben er benieuwd naar. We zijn ook nog op de kiek gezet, Jan, ik, mijn moeder en Mariska. Leuk, zo'n familiefoto! Na afloop was er in de foyer nog gelegenheid om te feliciteren. Sta je daar weer met 700 man op een wel heel broeierig kluitje! Pfff. We waren rond half 11 weer thuis waar we als afsluiting van een geslaagde avond lekker een kopje thee in de tuin hebben gedronken.

Geen opmerkingen: