dinsdag 25 oktober 2011

Er is er één jarig! Hoera! Hoera!


credits:
cars...internet
elements and paper...Letiscrap/Elle de Mai

Vandaag heeft Mariska de heugelijke leeftijd van 21 jaar bereikt! Goh, wat is die tijd snel gegaan, zeg! Ik weet het begin van haar leventje nog goed voor de geest te halen. Ze bleef al twee weken langer dan gepland in mijn baarmoeder wonen. Mijn water brak, maar de weeën kwamen niet goed op gang. Ze bleek met alleen haar voorhoofd tegen m'n baarmoedermond te liggen waardoor ze dus niet op gang kwamen. In het ziekenhuis zijn ze daarom opgewekt met een dubbele dosis opwekspul, wat eigenlijk niet mocht. Hielp trouwens ook niet. Uiteindelijk werd er besloten tot een keizersnede. Ik kreeg een ruggenprik. Die moest natuurlijk over, want ze prikten verkeerd. En ja, hoor! Na 41 uur werd ze geboren! 5010 gram, schoon aan de haak! Hè, hè! Ik was zoooo moe!
Maar doordat de geboorte zo lang op zich had laten wachten, bleek ze ontlasting binnen te hebben gekregen. Haar maag was helemaal van streek, waardoor ze geen melk binnen hield. Dus na twee dagen werd ze opgenomen in het Juliana Kinderziekenhuis, waar ze ook nog eens 3½ week heeft vertoefd!
Maar goed. T'is helemaal goed gekomen gelukkig!
Vandaag dus 21 jaar! En vanmiddag heeft ze haar eerste rijles! Spannend! Ze is al een beetje zenuwachtig! Ik zal kijken of ik wat foto's kan nemen! :-)

Op dit moment zit ik te wachten op de verwarmingsmonteur. Die gaat de boel nakijken en schoonmaken. Ik hoop dat ie lekker vroeg komt. Dan kan ik nog even weg... Anders ga ik zo alvast maar vast een taart maken ofzo.
En heb je op tv gezien wat een ellende in Dublin? Ze hebben een wolkbreuk gehad. In één dag is er net zoveel regen gevallen als in één maand! De boel is onder gelopen! We zijn er net op tijd weg!

Geen opmerkingen: