vrijdag 28 oktober 2011

Over tot de orde van de dag.....


De ballonnen heb ik weer laten leeglopen, de hapjes zijn op, en de taart ook! Mariska's verjaardag is weer voorbij! Was trouwens een behoorlijk lekkere taart! T'was die nieuwe smaak, citroenkwarktaart, van dr. Oetker. Ik had hem gemaakt met yoghurt, lekker fris en niet zo zwaar op de maag! Alleen...t'is zo'n saaie taart om te zien. Zit geen kleur aan. De citroenrasp die ik er nog doorheen had gegooid viel ook al helemaal weg. Maar de smaak was goed. Voor herhaling vatbaar.
Bij Xenos heb ik een of ander feesttaartvuurwerkstandaardje gekocht om hem toch nog een beetje op te leuken. Was wel grappig trouwens: een vuurwerkfontein in het midden (duurde superkort), met rondom brandende kaarsjes en nog een gezellig irritant, zowat niet uit te krijgen!, kermismuziekje erbij. :-) Pure kitsch!

Weer terug naar de orde van de dag.
Ik ben gisteravond weer in het verleden gedoken, kwa stamboom dan. Opeens kom je dan via het internet weer wat nieuwe gegevens tegen en daar bijt je je dan in vast. Dat WIL je dan in de stamboom verwerkt hebben! Ook al blijkt het dan ineens allang ver na middernacht te zijn. Oeps!
Ik ben ook begonnen met het scrappen van twee 'schilderijen' met foto's van onze voorouders. Ik had al een hele poos twee lijsten van 64 x 23 cm in huis.
Eentje voor Jan's kant en eentje voor mijn kant. Als alle oude foto's die ik erop wil hebben een plaatsje hebben, dan kan ik hem gaan versieren met scrapspulletjes in de kleuren van de kamer. Zodat het een geheel wordt. Ik denk wel dat dat leuk gaat worden. Ut kan wel weer even gaan duren, maar dat geeft niet. Wat in het vat zit, verzuurt niet. Zolang er maar geen houtwurm in de lijst komt te zitten!
Ben ook weer bezig met de ontwerpen voor Suzanne's bedrijfje. Briefpapier is klaar, nu over naar de businesskaartjes!
De tuin moet ook nodig winterklaar gemaakt worden! Hij is nu echt op z'n retour. De fuchsia's moeten naar binnen, er moet gesnoeid en geveegd worden. Maar m'n Dahlia! Die heeft het van de zomer erg zwaar gehad met al die vraatzuchtige slakken. Ze komt nu helemaal bij en bloeit nog steeds! Is ze niet prachtig?

Mijn oude lidcactus in de keuken, die normaal alleen links- of rechtskantig bloeit, bloeit nu aan alle kanten tegelijk! Bravo! Heb haar natuurlijk de hemel ingeprezen! :-)
Moet je echt doen, hoor...tegen je planten praten! Dat vinden ze fijn! :-)

Geen opmerkingen: