zaterdag 6 april 2013

Over wapperaars en nieuwe brillen...

Wist je dat? In een Veolia bus mag je niet met je OVkaart langs het inleesapparaat wapperen, zoals ik altijd in de Randstadrail wel doe. Het apparaat blokkeert dan en leest je kaart niet meer! De buschauffeur blijkt daar heel chagrijnig van te worden. :-) Volgens zijn zeggen moet hij dat zo'n 40 keer per dag aan de wapperaars onder ons uitleggen! Ja, meneer, ik zal het nooit meer doen en voortaan altijd mijn kaartje in uw bus stil houden! De arme man! Zo helemaal gefrustreerd! Ik mocht van hem deze ene keer doorlopen en gratis mee. Da's wel weer lief!
Mariska zat al vanaf Centrum West in dezelfde bus, dat hadden we zo afgesproken, en ik stapte er in Rokkeveen bij in. (ik was nog met mijn moeder naar de markt geweest enzo). Ik had nog net een plekje naast haar, temidden van een heleboel studentjes. We gingen naar Delft. Op zoek naar een nieuwe bril voor mij. Mijn ogen waren weer flink achteruit (leesgedeelte) maar ook flink vooruit (ver zien) gegaan. Ik wilde deze keer weer een bruine bril. Een rustige bril, zonder verdere kleurtjes. De blauwe bril die ik nu heb was achteraf niet zo'n goede keuze. Ik moest altijd opletten wat ik kwa kleding aanhad of kocht. Ik wilde weer wat neutraals, waar alles bij staat. En die heb ik uiteindelijk, na het passen van hele ladingen brillen (te groot, te saai, te donker, te licht), gevonden. Het uitzoeken der glazen kon beginnen....Pffff. 'T is toch niet normaal dat één lullig glas, (de goedkoopste optie zelfs nog!) nog duurder is dan het hele montuur??? Ik wil andere ogen! Implantaatogen! Of zal ik ze de volgende keer toch maar laten laseren? Ik ga er nu toch serieus over nadenken! Ik vind het gewoon niet leuk meer, die prijzen. Maar goed, ik doe er weer twee jaar mee. Hoop ik! Ik heb één van de onderstaande brillen. Alleen weet ik niet meer welke kleur ik opgepast heb. Op het internet kwam ik namelijk ook nog een andere kleur tegen. Het is in ieder geval één van de twee! Zo wordt het nog spannend ook! :-)  Over anderhalve week is ie klaar. Ik hoop natuurlijk op eerder! :-)

Geen opmerkingen: