maandag 29 april 2013

Geen pak van mijn hart....

credits:
paper...Silke
tube..Senna
Wa...ElegantWA
lace swirl...MS
glitters...SDS
ribbon and string...Lily
flower...Josie
 
Vol goede moed togen Jan en ik afgelopen zaterdag naar de Haagse binnenstand om 'even' een pak te kopen voor onze 25-jarige bruiloft. Een net pak, midden-grijs van kleur. Hoe moeilijk kan het zijn, zou je denken. Nee, simpel, echt waar! En keuze was er ook nog eens genoeg. Dat ging lukken, ik had er (toen) nog alle vertrouwen in. Maar Jan bleek niet meer de maat te hebben die hij decennia lang had, lengtemaat 53. De maat 53 van tegenwoordig (106) blijkt aangepast te zijn. Verlengd tot in het oneindige, net als de wimpers van tegenwoordig. Veel te lang dus. Je zou denken dat maat 52 dan goed zou zitten. Mooi niet. Of te kort of te krap. Maatje groter, 54, ...te groot, of te lang. Kleur niet goed. Stof niet goed. Was de stof wel goed, was het weer een italiaans pak, DUS te smal. Ahhhhhh! Winkel in, winkel uit. V&D, C&A, Bijenkorf, Peek & Cloppenburg, We, ..... Sjok, sjok.
Den Haag hadden we gehad, maar weer met de RR naar Zoetermeer terug om te kijken of Adam of van Uffelen nog wat had. Passen, passen, passen. Noppes! Conclusie: meneer zit tussen twee maten in. Remedie: of afvallen of aankomen! Aankomen is de makkelijkste oplossing. ;-) Maar hij kiest toch voor afvallen. Hij gaat vaker fietsen in het weekend. En ik heb beloofd dat ik minder zal koken. Nu eet hij nog twee borden avondeten. Iets van vier kilo moet lukken, toch?
We gaan eind mei nog eens op zoek. Hij MOET en ZAL strak in het pak!

Geen opmerkingen: