zaterdag 10 mei 2014

Een dagje in de keuken....


Wat een kaa-uu-tee (excusez le mot) weer vandaag, zeg! Regen, regen en nog eens regen! Bwllaahh.
Echt een weertje om eens even de keuken in te duiken! En wat ga je dan maken? Ah, er is zoveel lekkers, zoveel keus! Vandaag ging ik voor Rode Ui Chutney. Bij Betty's in Yorkshire had ik zulke lekkere geproefd. Heerlijk bij kaas of vlees. Eigenlijk kan het zowat overal wel bij. Dat wilde ik dus ook maken. En had ik nou maar een potje in het winkeltje gekocht zodat ik precies wist wat ze er allemaal in hadden gestopt, maar nee. Ook op hun website staan niet alle ingrediënten. Alleen dat er ook dadels inzitten. Nou moe, meer gaven ze niet prijs. Dan maar een paar andere websites erop nageslagen. Mijn chutney bestaat nu uit meerdere recepten. Ik heb hem geproefd....lekker, maar....ik vind hem nu net een beetje te zoet. Volgende keer dus iets minder bruine suiker. Ik ga ook maar eens een zooi glazen potjes met klikdeksel sparen. Dan kan ik een heel voorraadje maken.

En het bleef maar regenen..... dus gelijk maar even een ovenschotel met gehakt, rode peper, champignons, ui, paksoi, pindasaus en aardappels gemaakt. Die is ook kant en klaar. Kan dalijk de oven in!

En nog bleef het regenen...pff.  Aha, vanavond is het Eurovisie Songfestival op tv! Dat kijken Mariska en ik altijd graag samen. Da's een traditie geworden. Een avondje ongegeneerd meedogenloos commentaar leveren op de muziek (welke muziek?, alleen maar discodreunen!), het zingen (lees: blèren), de outfitjes ( of het gebrek eraan) en dergelijke.... En dat doen we gezellig met thee en wat lekkers erbij. Dus de appelbladerdeeghapjes zijn gebakken en liggen klaar! We komen onze avond wel door!
En morgen MOEDERDAG! Ontbijtje op bed?? Kadootje?? Mariska komt er vanavond speciaal voor thuis! Lief! :-) Voor alle moeders onder ons....Fijne dag morgen!

Geen opmerkingen: