vrijdag 14 november 2014

Diabetesgeleuter, 3D, en theaterbezoek


En weer gaat er een vriendin verhuizen naar het buitenland! Sylvia en Chris hebben (bijna) een huis gekocht in Waldeck/Duitsland. Ziet er prachtig uit. Aan de rand van een bos, uitzicht op het kasteel van Waldeck en vlakbij de Edersee. Zoals het het nu uitziet krijgen ze 1 december de sleutel en kunnen ze het een en ander over gaan brengen en op gaan knappen. De hele benedenverdieping wordt uiteindelijk een vakantiewoning.
Het liefst hadden ze zoiets in Frankrijk op willen zetten maar door alle regeltjes die daar gelden was dat niet te doen. Maar Duitsland is ook mooi en gemütlich, toch? Ik hoop dat ze het er naar hun zin zullen hebben!

De afgelopen week ben ik weer naar de praktijkondersteuning geweest voor ' het in de gaten houden van mijn diabetes'. Hmmm, geprikt...niet nuchter!.... 6.2! Bloeddruk 140/85. Fundusfoto: niks mis mee. Voetenreactie op prikkels: uitstekend. Gewicht: 2 kilo eraf. Waar hebben we het dan over, hè?
En de dag erna zat ik voor de tweede en tevens laatste keer bij de diëtiste: gewicht 1 kilo erbij... hahahha. Ach, ut kan verkeren. Ik heb wel wat aan de diëtiste gehad gelukkig. Ze kon aan mijn voedingsweekstaatje, dat ik bij voorbaat al bijgehouden had, zien dat ik 3 grote pieken in de verhoging van mijn bloedsuikers had. Zij heeft nu voor me berekend hoe ik mijn voeding anders en beter over de dag en avond moet verdelen om de bloedsuikers gedurende de gehele dag op peil te houden. Het klonk allemaal logisch dus daar kan ik dan wel weer wat mee. :-) (ik ben niet altijd eigenwijs, hoor)
Bij de tandarts hebben ze weer eens foto's genomen. Geen problemen, geen gaatjes. Ook niet bij Mariska. Bij Jan daarentegen moeten alle amalgaamvullingen worden vervangen en hij moet een nieuwe kroon. En die kroon wordt tegenwoordig dus ook al 3D geprint, hè! Zou ik best wel eens willen zien hoe dat gaat....de techniek staat voor niets!

Ik heb onlangs ook een gedeelte van mijn eerste 3D film 'Maleficent' op de nieuwe tv gekeken. Wow, gaaf! Maar jammergenoeg was het een italiaanse versie, dus ik begreep er niente van. Maar weer eens voor een andere versie het internet op duiken... De 3D brillen werden ook bij de tv geleverd. Maar niet te geloven wat deze tv allemaal kan! Ben er blij mee! En dat ondanks dat we net te horen hebben gekregen dat onze oude tv gemaakt is. Ajjj. Alleen de voeding was stuk!
Nou ja, dan gaat die tv naar boven. En de tv die daar stond gaat naar Mariska. Zij heeft nog zo'n grote toeter staan, dus dan kan die weg. Ook weer opgelost! ^^

Verder zijn we afgelopen woensdagavond naar de try-out van ' The Sound Of Music' musical geweest. Albert Verlinde, die het geproduceerd heeft, hield voor aanvang ook nog een praatje. Was een erg leuke musical. Hoewel het de allereerste uitvoering was ging alles in onze ogen perfect. Voor de pauze kreeg ik alleen een beetje hoofdpijn en ik hoorde andere mensen er ook over. Waarschijnlijk was het geluid iets te hard en te scherp. Na de pauze had ik er geen last meer van dus waarschijnlijk hebben ze het iets aangepast. De kinderen 'von Trapp' deden het ook leuk. Er was één meisje bij met een stralend gezichtje waar automatisch je aandacht naar toegetrokken werd. Zo schattig! Leuk. Op naar de volgende voorstellingen van het theaterseizoen!

Geen opmerkingen: