zondag 9 november 2014

Oh, zo smart...en moviemaker

credits hier

Hè, wat onhandig nu weer. Moeten we van de verzekering weer kijken of de oude tv en mediaplayer nog gerepareerd kunnen worden! Dus staat de tv nu bij een of ander servicebureautje om te kijken of er nog wat leven in te blazen valt of dat ie gewoon echt kassiewijle is. Wat had het leven toch gemakkelijk geweest als er gelijk een onherstelbaarheidsverklaring afgegeven zou kunnen worden. Maar nee, er moet eerst nog even mee geleurd worden voor ze tot uitbetaling overgaan! Maar ja. Wat moet, dat moet!
Inmiddels heb ik een goede band opgebouwd met mijn nieuwe tv. Hij blijkt enorm 'smart' te zijn! Ik heb hele conversaties met hem! Dan zeg ik: NPO1 en dan gaat hij naar NPO1! En soms kun je kiezen uit een rijtje en dan vraagt hij ook welke je wilt. Hoogst geinig, die interactie! :-) Het gaat ook wel eens mis... dan staat de voice knop nog aan als ik tegen Jan praat. De tv vangt dan flarden op en raakt in paniek. Dan weet ie niet meer wat ie moet doen! Nog even en hij mengt zich in het gesprek. Zullen we hem toch moeten zeggen dat ie zich er niet mee moet bemoeien en zijn klep moet houden! Ik heb ook een soort aanwijsstok-lichtje waar ik mee van zender kan veranderen. Whaa, t' is gewoon hoogst vermakelijk! Vind ik wel! Ik heb lol met dat ding. Ik had achteraf de nieuwe mediaplayer niet nodig gehad. De tv kan bij mijn mappen op de computer. Dus de mediaplayer zetten we maar boven, denk ik. Het is weer een leuk speledingetje, zo'n tv! ;-)

De afgelopen week ben ik druk doende geweest (en nog) met een speciaal project voor iemand. Ik kan er niet over uitweiden want het is een beetje privé. Maar het komt er op neer dat ik bezig ben een film te maken. En die film bestaat uit zo'n honderd+ filmpjes en foto's die aan elkaar geplakt moeten worden (slechte stukjes er eerst uitknippen) met overgangen, bijschriften en al! Wat een uitzoekerij! Ik heb een hele administratie op poten gezet om het overzichtelijk te houden. Met een tijdlijn: welk filmpje/foto is van wanneer en komt waar. Met bijschriften: wie is wie en wat is wat? Sommige filmpjes ontving ik en die 'ontploften' als ik ze maar probeerde te openen. Maar als ik ze dan had geconverteerd naar een ander formaat dan speelden ze wel af, gelukkig, en kon ik ze toch gebruiken. Al met al ben ik wel weer even zoet. Maar het wordt wel leuk, al zeg ik het zelf! :-)



Geen opmerkingen: