zaterdag 4 april 2015

Afscheid en kijkavond...

credits hier

Nooit leuk, een begrafenis.....maar helaas hoort het bij het leven. Afgelopen donderdag hebben we afscheid genomen van de moeder van twee vriendinnen van me, Thea en Els, die ik al sinds mijn 15e ken. Hun moeder was zo'n aardig mens, rustig en bescheiden. Ze had een vrij zachte stem. Ik had altijd een beetje moeite om haar te verstaan. :-)
De kerkdienst voorafgaand aan de begrafenis werd gehouden in een zaal in verzorgingshuis Tabitha waar ze al sinds 2011 verbleef. Een mooie dienst was het. Ik heb menig traantje weg moeten pinken. Gaf niks, ik had toch een snotlap bij me vanwege mijn verkoudheid! Na de dienst werd er beneden een soort van menselijke erehaag gevormd om haar uitgeleide te doen. Vond ik mooi.
Daarna was de bijzetting in het familiegraf op Oud Eik en Duinen. Na afloop daarvan, tijdens de koffie met suikerbrood (ze kwam uit Friesland!), kwamen we nog een paar kennissen tegen van bijna 20 jaar geleden. Leuk! Weer even bijgepraat....

Gisteravond was het 'kijkavond' op de dansschool. Iedereen mocht publiek meenemen om eens te laten zien wat je zoal allemaal leert tijdens de les en hoe zo'n les überhaupt in elkaar steekt. Hennie, Marianne, Patricia, Mariska en Alex waren van de partij. (leuk dat jullie er waren!) Ook Rob en Pauline, die klaar waren met hun (veel verder gevorderde) dansles in de andere zaal, hebben nog even ons gestuntel kunnen aanschouwen. Hier en daar ging het niet helemaal jofeltjes nog. Zeker niet bij onze 'hielturn, stap, HOP, stap HOP, stap, sluit, opzij, HOP, lockstep, lockstep, achter, zij, sluit gedeelte in de Quickstep. :-) Het voelt nog steeds een beetje onwennig om als paashaasjes HOPsend over de dansvloer te gaan! Komt goed, komt goed.... ooit......

Geen opmerkingen: