dinsdag 28 april 2015

Over zingen, Koningsdag en scharnieren....

credits hier 

Jeetje, wat gaat de tijd toch snel. En als je dan je blog niet netjes bijhoudt dan heb je eigenlijk op een gegeven moment TE veel te vertellen om dat in ene keer te doen. Dan zou het maar chaotisch worden en loopt het zooitje niet meer chronologisch. En dat moeten we niet hebben!
Dus vandaag maar even over een paar dingetjes. 

Zondag hadden we met Enjoy een optreden in 'die Buytenweye' in Delft. We hadden daar nog nooit gezongen. Het bleek een behoorlijk groot verzorgingshuis te zijn, midden in een multiculti wijk.
Ze hadden een ruim podium, (vaak sta je hutje mutje), het was er prima van temperatuur (vaak bloedjeheet), en de verzorging voor onze dorstige kelen was uitstekend! Zoveel keus hadden we nog nooit gehad! En er werd ook nog eens een paar keer gevraagd of we wel genoeg hadden... De pauze brachtten we door in een  creabeazaaltje. Tjonge, alles was voorradig: wanden vol wol, wanden met lint, knopen, borduurgaren, schildersspul. Geweldig! Ik denk dat ik me maar vast in ga schrijven daar! We hebben er prettig gezongen. De mensen waren enthousiast. Ze verlangden zelfs nog een toegift. Leuk! Ik hoop dat we er vaker mogen zingen.


Koningsdag is ook weer voorbij. De oranje tompoucen zijn weer door ons maag-darmkanaal gegaan.. Ik vond de uitzending op tv hier en daar een tikkie langdradig. Maar ach, die prinsesjes met hun 'Elsa uit Frozen' haar...zo schattig! Mijn achternichtjes hebben ook van alles uit die film. En wat droeg Maxima een mooie frambooskleurige outfit, zeg! Prachtige kleur!
Dat koningsdagconcert dat 's avonds op tv kwam vond ik 3x niks. Ik had het als achtergrondje aan tijdens het scrappen, maar ik werd er bloednerveus van. Mij een beetje TE experimentele muziek......

Vandaag zijn Mariska en ik vanaf 10.30 bezig geweest met het in elkaar schroeven en timmeren van een paar nieuwe badkamermeubelen. Ging aan het begin hartstikke goed. Mariska heeft engelengeduld, ik wat minder. Ok, ik had de scharnieren op de verkeerde plek geschroefd, zodat de deurtjes de verkeerde kant opengingen, (mea culpa). Dat was zo opgelost. :-) Maar toen we een van de laatste deurtjes erin wilden hangen kwamen we in de problemen. Het lukte maar niet en het lukte maar niet. Grrrrr. Wat bleek nou: één van de scharnieren bleek van een andere soort dan de rest! Tja. Dan ging het natuurlijk nooit passen! Morgen maar eens even terug naar de winkel om mijn gram èn hopelijk een andere scharnier te halen.....
En als je de hele dag zoveel schroeven en spijkertjes door je handen laat gaan, doet dat je ineens aan het volgende liedje denken.... Kennen jullie um nog?




Geen opmerkingen: