maandag 26 oktober 2015

Bol van de wol......

"Ik wil wel wol voor mijn verjaardag", zei Mariska, op mijn vraag wat ze als kadootje wilde voor haar verjaardag. Inmiddels waren onze rondbreinaaldensets (zij heeft er eentje van  Knit Pro en de mijne is van Addi) al via het internet gekocht en bezorgd. Maar om nu wol via het internet te bestellen....neuh. Daar moet eerst naar gekeken en aan gevoeld worden. We zijn dus naar Leiden gegaan. Daar zou in het steegje vlakbij de Pieterskerk een leuk wolwinkeltje zitten. Elk jaar, met de scratch, kwam ik er langs en stond me dan te vergapen aan alle mooie tinten bolletjes wol die in de etalage lagen. Maar dat winkeltje (Ribbels) is inmiddels verhuisd en zit nu aan de Stille Rijn. Wat een leuke winkel, zeg! Er is een wand met alle wolsoorten op kleur gesorteerd. Moeilijk om daar een keuze uit te maken! Je ziet zoooo veel. Mariska had het patroon van het vest dat ze wil breien meegenomen. Dat kwam uit één van de Amerikaans breimagazines (Creative Knitting) dat ik van het internet had gedownload. De in het patroon gebruikte wol is hier niet te krijgen, maar de verkoopster liet allerlei mogelijkheden zien van wol dat ook geschikt zou zijn. Uiteindelijk heeft Mariska een mooie kleur groen uitgezocht. Helaas was er nog maar één bolletje van voorradig. Zul je net zien: een hele wand vol wolletjes en nog kiest ze er net eentje uit die nabesteld moet worden! :-) Nou ja, aan het eind van de week komt het binnen en kan ze beginnen!
En wil ze eerder beginnen, dan kan dat ook... Gistermiddag vierden we haar verjaardag en ook toen kreeg ze o.a. een hele tas vol wol van Alex's oma! Werk aan de winkel dus! Laat de pennen maar tikken! Ikzelf ga morgen ook maar eens beginnen met mijn muts.....voordat dalijk die voorspelde ijskoude winter eraan komt!
En nu is Mariska dus alweer 25 jaar. Wat gaat de tijd toch snel. Wie weet is het nu de laatste keer geweest dat ze het thuis vierde. Zaterdag hebben we het grootste gedeelte van de tijd in de keuken doorgebracht om weer van alles te maken. Dit keer had ik zelfgemaakte heksenkaas gemaakt. Zo hee, lekker! Een aanrader. En makkelijk! En zonder 'rotzooi' erin. Dat is een blijvertje!
Wat er over was aan snoeperijen heeft ze gisteravond meegenomen naar Den Haag. Vanavond komen er een paar studiegenoten om haar verjaardag te vieren en de flat te bezichtigen. En zo pendelt ze heen en weer tussen Den Haag en Zoetermeer. Mijn kleine kindje (zo noem ik haar nog steeds) is allang niet klein meer.....:-)

Geen opmerkingen: