dinsdag 10 mei 2016

Op brillenjacht....


De techniek staat voor niets. Terwijl Suzanne zaterdag lijfelijk aanwezig was tijdens het Sweet Adelines region 31 Convention 2016 (een barbershop korenfestival) in Newcastle/Engeland, (waar haar vriendin Jackie aan meedeed), kon ik 'live' meekijken via een YouTube kanaal. Leuk, hoor. Alsof ik er zelf bij was! Er deden ook twee Nederlandse koren mee. En die vielen, net als het koor van Jackie, ook in de prijzen. Ik vind het knap: EN zuiver zingen EN expressie op je gezicht toveren EN soepeltjes bewegen EN een strakke choreografie. Daar gaan wat uurtjes repeteren inzitten. Helaas leidde sommige outfitjes wel een beetje af. Je hebt glittertjes en je hebt GLITTERS. Dat laatste is een beetje overdreven, vind ik.

Een maandje geleden ben ik met Mariska op pad geweest voor het uitkiezen van een nieuwe bril voor haar. Zij is zelfs voor twee brillen goed geslaagd. Vandaag was het mijn beurt. Zij was een dagje vrij dus ze kon mooi mee. Altijd moeilijk om een montuur uit te zoeken met mijn slechte kijkers. Ik zie niks, joh. Het plan was dat zij foto's zou nemen van allerlei brilletjes op mijn neus. Dan zou ik thuis wel op mijn gemakje kijken welke ik leuk vond staan. Wij naar Delft. Winkel één: Eyewish. ' Wilt u misschien even een paar daglenzen in maatje min 6 hebben, zodat u beter de monturen kunt beoordelen? Ja, dat wilde ik wel! Dat hielp! Heb er flink brillen staan te passen. Ik kon alleen de prijsjes weer niet lezen. Nou ja. Een paar modellen waren wel aardig. Maar die leken kwa model weer op mijn oude bril. Mwahh. Ik was van plan de lenzen weer netjes uit te doen, maar de verkoopster raadde me aan om ze nog even in te houden als ik elders nog verder wilde kijken voor monturen. Nou, zeg, is dat geen service? Vind ik wel! Erg aardig! Ik weg met mijn verse lensjes nog in. Helaas voor haar heb ik in een andere winkel een montuur uitgezocht.... Maar toch een warme douche voor Eyewish/Delft! :-) Ik was er toch hartstikke mee geholpen.
Mijn ogen zijn in de verte vooruit gegaan, naar -5,50 en het leesgedeelte is achteruit gegaan, naar 2,50. Kan wel kloppen, want het lezen ging steeds moeilijker en mijn ogen werden steeds moeier.
Vaak was het bril op, bril af, als ik super kleine lettertjes moest lezen. Ik hoop dat ik weer goed en rustigjes door mijn nieuwe zal kunnen koekeloeren. Moet je ook maar afwachten.....er gaat nog wel eens wat mis. Zowel mijn zus en zwager hadden brillen gekocht bij EyesAndMore. Door alle brillen (ze hadden er elk drie, was een aktie) konden ze voor geen meter kijken. Ja, ze moesten nog aan dat varifocus wennen.... Nou, ik heb er nooit aan hoeven te wennen! Altijd in ene keer goed gegaan. Na hun klachten hebben ze opnieuw hun sterkte gemeten....bij allebei hartstikke fout! Het is inmiddels wel opgelost, maar toch..... En nu hoorde ik ook weer van een koorlid een dergelijk verhaal. Deze keer bij Eyewish. Hmmm. Ik hou mijn hart vast voor mijn brilletje....
Maar goed, het was een gezellig dagje in Delft. Nog lekker een broodje hete kip bij Willem van Oranje gegeten. Smul!

Oh, verrek, weer geen tijd over voor het uitgebreide nieuws over de gezinsuitbreiding! Volgende keer dan maar....
De halve finale van het songfestival begint! Theetijd....met een bonbonnetje! Hup, Douwe Bob!

Geen opmerkingen: