dinsdag 21 juni 2016

Over breisels en vaders....


Ja ja! Het is weer zomer! Je zou het niet zeggen als je naar buiten kijkt, maar toch! Eens schijnt de zon weer. Ik weet het zeker.

Mijn turkooise gebreide vest is eindelijk af. Jippie-a-jee. (foto volgt nog) Van de overgebleven wol ben ik nu een bijpassende shawl aan het breien. In een leuk opengewerkt patroon, tiger eye lace. Nou, ik zie er niet echt tijgerogen in, alleen maar gaten. Je moet wel je kop erbij houden bij dat patroon. Voor je het weet ga je de fout in en kun je weer terugsteken. En ja, ik zou een lifeline mee moeten laten lopen. En aan het begin deed ik dat ook nog. Maar om dat vol te houden....Ben ook wel erg eigenwijs, hoor. Dan denk ik: Ahhh, dat patroon, dat lukt me nu wel. Heb het nu al een paar keer goed gedaan DUS heb ik die lifeline niet nodig, joh. Om daarna prompt 5 naalden terug te moeten steken.... ik weet ut: eigen schuld! :-) En steek maar eens tig naalden terug met een klein Mangootje al kauwend op je naald.
Laatst ben ik ook weer haastje-repje naar Pera en Pasha gereden om nieuwe wol te kopen. Ik zag op facebook dat een bepaalde soort wol hartstikke afgeprijsd was. En ik wist al precies wat ik ermee wilde maken: een Downton Abbey trui. Even terug in de tijd. Beetje Art Deco. Lekker ouderwets. Maar ik maak het gewoon weer nieuwerwets.
En zo lang ik het nog leuk vind om te doen....

Donderdag belde ik mijn vader. En een herrie op de achtergrond! Hij had net boodschappen gedaan en was onderweg naar huis, zittend in zijn scootmobiel. Zal ik dan dalijk maar even terugbellen, vroeg ik nog. Ik zag het al helemaal voor me: botsen, omkiepen. Eén hand aan het stuur, schakelen, remmen, inhalen en dan ook nog zijn mobieltje aan zijn oor. Welneeee, was niet nodig. Het ging allemaal best, hij was toch al bijna thuis. Hmmm. Ik vraag me af of je daar ook een boete voor kunt krijgen? IK vond het doodeng in ieder geval. :-)
Zondag was het vaderdag. Dus nadat Jan zijn ontbijtje en zijn kadootjes had gehad, zijn we, (Mariska ging zomaar ook mee),  naar Breda gereden om mijn vader en Anneke te bezoeken. En prompt stappen we weer op de verkeerde etage uit, hè! En hoe lang komen we daar nu al, zo'n 8 jaar! Dus ik schrijf hier maar even een reminder: 3e etage eruit!! Als we weer gaan lees ik eerst maar even mijn blog! ;-)

En wat ruikt het hier weer lekker! Ik had zin om weer eens indiaas te koken. De kip pruttelt, de citroenrijst staat op en de boontjes koken zachtjes. De raita staat klaar. Zo nog even wat naanbroden in de oven gooien. Heb er nu al trek in!

Geen opmerkingen: