zaterdag 25 juni 2016

Over diploma's en veteranen....

Wat een festiviteiten dit weekend!
Ten eerste waren Jan en ik gisteren 28 jaar getrouwd! Jahaa, da's al een hele tijd. Dat moest bekroond worden met een etentje. En het leek ons wel leuk om dat 'India Palace' restaurant in Rokkeveen eens uit te testen. Op het internet zijn de meningen verdeeld: de een vind het drie keer niks, de ander roept erover. Wij wilden zelf onze mening vormen, dus wij ernaartoe. 'Heeft u gereserveerd?'. Uh nee. 'Duizend maal sorry, maar dan zitten we vol'. Huh?? Nou, zeg, dat was niet de bedoeling!
We dropen af. Totaal ontgoocheld, want daar hadden we geen rekening mee gehouden. Uiteindelijk zijn we maar naar een ander palace gegaan: Odysseus Palace in de Dorpsstraat. Ook lekker, maar ut was geen indiaas. En terwijl we daar zaten te eten hebben we nog even gezwaaid naar Thierry en hoogzwangere Jessica die voorbij liepen. Ben benieuwd wanneer het kindje geboren wordt! :-)

Nicht Roxanne had ook goed nieuws! Ze is officieel geslaagd voor haar MBO4 diploma; Sociaal Maatschappelijke Dienstverlening. Nou, ik neem mijn petje voor haar af. Ik geef het je te doen: een 3-jarige dagopleiding met stage in Rotterdam, terwijl je een huishouden met twee kleine kinderen hebt, een verhuizing van Zoetermeer naar Wassenaar moet regelen, later een (leuke) vriend krijgt die ook twee kindertjes heeft, maar die wel in Zoetermeer woont, dus een hoop gereis. Op het laatst liep ze wel op haar tandvlees, dat geloof ik graag. Maar ze heeft het toch maar gedaan! Kudo's!

En vandaag had kleine Joséphine ook goed nieuws: ze heeft haar zwemdiploma B. Allemaal goed nieuws dus!

En zojuist ben ik even wezen kijken naar de veteranenoptocht die door de wijk kwam. En tijdens het wachten op de stoet kwam ik in gesprek met een jongen van een jaar of veertien. Die wilde wel eens even weten waarom er zoveel mensen stonden te wachten. Na mijn uitleg besloot hij ook te blijven wachten en vertelde hij me dat hij later ook bij de landmacht wilde. Hij was erg geïnteresseerd in geschiedenis en verzamelde oude helmen etc. Hij had al vergaande plannen gemaakt maar moest eerst zijn school nog afmaken. Leuk om te horen. We hoorden de voertuigen in de verte al aankomen ook al zagen we ze nog niet. Aan het geluid van een tank wist hij al welk soort het was. En toen die tank eenmaal voorbij kwam trilde de grond onder onze voeten. Ik heb even een filmpje gemaakt omdat Carolien, een koorlid, en haar zoon, op één van de wagens mee mocht rijden. Helaas valt het geluid steeds weg. Geen idee hoe dat nou weer komt....




Geen opmerkingen: