zondag 5 juni 2016

Over dominante ogen en kooruitjes....



Deze keer hoorde ik ook bij de gelukkigen die terug moesten met hun nieuwe bril. Er was 'iets' mee. Er klopte 'iets' niet. Ik had het idee dat alleen mijn linkeroog de kar aan het trekken was. Voor mijn gevoel deed mijn rechteroog voor spek en bonen mee en lag vrij lui en nutteloos in zijn kas naar buiten te kijken. Van samenwerking was geen sprake. Nu hoorde ik bij de opticien dat iedereen een dominant oog heeft. Tuurlijk, zal allemaal best, maar dit overdreven dominante trekje in mijn linkeroog moest toch wel iets meer in te dammen zijn. Mijn linkeroog moest niet denken dat het heer en meester was over mijn zicht! Nog maar eens opmeten dan. Veel verschil was er niet. Alleen de cilinder kon nog wel wat sterker. Nu is het weer even wachten tot mijn nieuwe glas geslepen is. En maar hopen dat het dan opgelost is. Intussen heb ik mijn oude bril weer op. Ook geen pretje! Het leeswerk, zowel op de computer als in gewone boeken, is gewoon naatje. Daar word je zo moe van, hè!

Afgelopen donderdag was het nà de koorrepetitie tijd voor ons jaarlijkse kooruitje. Met zijn allen zijn we per randstadrail naar Den Haag gegaan. En oh, wat viel het weer tegen! Koud! Wind! Miezer! Terwijl het de vorige dag nog zo heerlijk was geweest. Bij Bagels & Beans, waar we gingen lunchen, was het gelukkig lekker warm. Na afloop van de lunch zijn we naar het Haags Historisch Museum gelopen. Daar was een tentoonstelling gaande over de jaren 50-60 en een aparte tentoonstelling van poppenhuizen. Hoewel ik nog wel erg klein was in de zestiger jaren herkende ik toch best veel attributen. Zoals de kikkers (bleken van Clarks te zijn...wist ik niet) en de pukkel. Zo'n tas had ik vroeger ook. De ouderwetse ijzeren rolschaatsen.... en ook het nagemaakte huiskamer interieur kwam me wel heel bekend voor. Met van die visnetten. Die had mijn zus in haar kamer! Leuk om allemaal weer eens te zien. Ergens boven in een aparte kamer stonden een paar poppenhuizen. Eentje daarvan was wel erg mooi. En enorm gedetailleerd!
Veel tijd uittrekken voor het museum hoeft niet echt. Zo groot is het niet. Dus toen ik klaar was met kijken ben ik nog even de Haagse binnenstad ingegaan. Even lekker wat winkelen! Ik was er nu toch, nietwaar? ;-)
Het was ook de eerste dag dat Mango en Kiwi saampjes de hele dag alleen thuis waren. Nou, dat heb ik geweten! Van half zes 's middags tot 's avonds 11 is Mango als een tornado door het huis gevlogen. Die spoort echt niet, hoor! :-) Ik denk dat mevrouw haar energie even kwijt moest. Inmiddels is de rust weer wedergekeerd.... en heeft Jan haar nageltjes voor het eerst geknipt. Was ERG nodig!

Geen opmerkingen: