donderdag 20 oktober 2016

Van de hak op de tak....

Ik heb een schop onder mijn kont nodig. Voelt iemand zich geroepen?
Ik zit weer in een periode van 'niet afmaken waar ik mee begonnen ben'. Of juist andersom: 'niet beginnen met wat ik van plan ben'. Neem nou de badkamer. Ik heb ALLES in huis om eraan te beginnen. Maar ik ben dus nog steeds niet begonnen, hè. Ik weet niet wat me tegenhoudt. Ik denk dat ik maar een tijdlijstje ga maken en me daar dan ook echt aan ga houden. Of een datum ga prikken wanneer het af MOET zijn. Kijken of dat helpt. Als het beginnetje er eenmaal is.....
Ik heb toch wel wat dingen afgemaakt. Maar vraag niet hoe! :-) Ik had nog twee gebreide lappen liggen die samen een poncho moesten vormen. En nu het wat kouder wordt heb ik toch maar een naald gepakt om ze aan elkaar te naaien. Ging voorspoedig, ondanks mijn tegenstand tegen naaien an sich. Tot ik hem aantrok. Verrek, de kabels zitten aan de verkeerde kant... Nee, hè? *zucht*
Nou, ze zitten nu nog verkeerd. Heb geen zin om alles weer uit elkaar te halen. Het wordt dus een binnenshuisponcho. Ik kan er wel mee naar buiten, hoor. Ik loop er niet voor schut mee. Maar ìk weet nu dat het een foute poncho is....
Wat ik ook heb afgemaakt: een omslagdoek met kraaltjes. En die is wel goed gelukt, zie foto. Let even niet op de dames eromheen. Zij wilden ook per se in beeld. Ik heb inmiddels alweer nieuwe wol gekocht. Met mooie warme herfstkleuren. Maar ik weet nog niet wat ik ervan ga maken. Ik heb zoveel patronen wat de keus weer moeilijk maakt. En nu is dat 'planned pooling' weer helemaal de trend. Dat wil ik dan ook uitproberen.
Ben laatst nog met Mariska wol wezen kopen ook. Ze wilde dat graag voor haar komende verjaardag hebben. Zij gaat voor het eerst van haar leven handschoenen en twee paar kekke sokken breien. De handschoenen hebben een patroon van in elkaar overlopende kabels en worden met IJslandse wol gebreid. Dat wordt vast heel mooi.
Op dit ogenblik zijn Mariska en Alex een weekje in Napels. Samen met nog 12 familieleden van Alex. Volgens de laatste berichten hebben ze de Vesuvius al beklommen en Pompeii bezocht. Ben benieuwd naar alle verhalen en de foto's. :-)

Zelf ben ik vandaag naar Den Haag geweest om even te winkelen. Zoetermeer is wat dat betreft geen lol meer aan. Zoveel leegstand...
Vandaag opende ook de nieuwe TK Maxx in Den Haag. Wat een gekkenhuis! Maar ja, ik was er nu toch. Ik blijf het een beetje een vreemde winkel vinden. Op het eerste gezicht denk je: oh nee, hier zit niks voor me bij. Maar als je dan toch gaat grasduinen... dan vis je er toch altijd wel weer wat van je gading tussen uit. Een andere keer nog maar eens terug voor een bruine leren tas. Het was nu veel te druk!

Afgelopen zaterdagavond zijn Jan en ik nog naar het theater geweest. Voor de tweede keer naar 'British Pop Invasion. Volume 4, deze keer. En weer hebben we een leuke meezingavond gehad met muziek uit de jaren 60. Nummers van David Bowie, the Beatles, Dusty Springfield, Petula clark etc. En heerlijk meebrullen met Eloise. Volgende keer weer!




Geen opmerkingen: