dinsdag 23 april 2019

Het hele eieren eten....

En dan kom je terug uit Sevilla en dan zie je dat het een week later ineens al Pasen is. IIeeekkks! Normaal neem ik ruim de tijd voor het plannen van een paasbrunch. Zoek ik op Pinterest en in kookboeken op mijn gemakje allerlei lekkere receptjes op, versier de boel en doe alle boodschappen. Nu had ik nog niks bedacht en nog niemand uitgenodigd. Maar om Pasen nu maar zo voorbij te laten gaan....zeker als het ook nog eens zulk mooi weer zou zijn....Nee.
Dus op het allerlaatste moment iedereen uitgenodigd voor een, dan maar simpele, lunch. En dan sta je nog wel een zaterdag in de keuken. Want ja, geen kippensoep uit een pakje bij mij. Vers! En geen gekochte cake maar mijn eigen gebakken lievelings citroencake. Gehaktballetjes uit een pakje, maar dan wel weer met eigengemaakte Javaanse pindasaus erbij. Mijn zus kwam aan met eigengebakken gehaktballetjes met pindasaus uit een pakje. Hihi, precies andersom. Op Pinterest kwam ik een gerechtje met ei tegen, ei met uitgebakken bacon en cheddarkaas. Mwahhh, de cheddar die je hier in Nederland kan krijgen smaakt nergens naar. Volgende keer maar een ander soort kaas erop doen. Mijn moeder maakte een zalmsalade en Mariska had peppadews gevuld. Met ook nog een zelf uitgeperst sinaasappelsappie erbij lieten we het ons weer lekker smaken.
Ben zo blij dat we lekker in de tuin hebben kunnen zitten!

Tweede paasdag hebben we lanterfantend doorgebracht. Moe! Een beetje dit, een beetje dat. Een oude iPad Mini leeggehaald en klaar gemaakt voor gebruik voor Jan. Het hoesje voor de nieuwe is inmiddels gearriveerd uit China. Toen ik het bestelde bestonden er nog geen iPad Mini 2019 hoesjes. Inmiddels wel, zag ik. Het hoesje 4 past op zich goed, maar aan één kantje werd de volumeknop steeds ingedrukt. Irritant. Jan had het geduld om met een vijl een stukje er af te halen. Ook weer opgelost!
Hier nog een, ja wat is het... een filmachtig iets... van eerste paasdag.





Geen opmerkingen: