woensdag 15 mei 2019

Van alles wat...

En als je dan binnenkort met zijn allen op vakantie gaat naar Spanje, tja, dan moet er ook een voorbespreking komen. En dat doen we dan op onze eigen wijze: met taart, hapjes, en een gezamenlijke maaltijd! Want van eten houden we allemaal wel. We zijn nu op de hoogte van alle ins en outs en we hebben ook al een beetje besproken wat we allemaal willen gaan doen. Voor wie wil, zijn daar markten, winkelcentra, uitzichtpunten, boottochtjes, wandelingen, kerkjes en tuinen. En de nodige restaurantjes ook. Hoewel er ook een bbq aanwezig is, dus omkomen van de honger doen we niet! Ik vind het best wel spannend. Ik ben het niet gewend om 24/7 zoveel mensen om me heen te hebben. Zal wel een beetje druk aan mijn hoofd worden. We zullen zien....

Gisteravond zijn Patricia, Hennie, Marjan en ik naar een optreden geweest van het Zoetermeers Musicalkoor. Zij hadden een sing-a-long avond georganiseerd. De opbrengst van de kaartverkoop ging naar het Kankerfonds. Mooi!
Het was een erg leuke avond. Het publiek zat in het midden, de dirigent ( Freek, hij is ook ooit nog dirigent van ons koor geweest) en de pianiste hadden zich voor het publiek opgesteld en het koor (met twee oudleden van ons eigen koor) aan weerszijden. De teksten werden op een scherm weergegeven. 
We hebben prima mee kunnen zingen. Een enorm aantal musicals zijn ons wel bekend. De meest bekende kwamen voorbij: Les Miserables, Sound of Music, Sister Act, Lion King, Phantom of The Opera, Mamma Mia, Joseph and the Amazing Coloured Dreamcoat, Ja Zuster Nee Zuster.
Verrassend vond ik een net nieuw nummer: Total Eclipse of the Heart. Ik wist niet dat dat een musical nummer was, maar dat blijkt uit ' Dance of the Vampires' te komen. 
Erg leuk was ook een medley van Doe Maar. Ik hou er wel van, van wat nieuwe nummertjes. Die andere musicals, hoe mooi soms ook, kennen we nu wel. Tijd voor wat nieuws!

Inmiddels zijn we ook weer naar Kudelstaart gereden om onze hangmanden op te halen. Jeetje, wat waren onze stekjes al flink uitgegroeid. Een aantal bloeiden zelfs al. Zou het dit jaar weer zo'n succes worden? Ik hoop van wel. Elke dag 5 liter water met een lepeltje mest erin moet de klus klaren. Ik doe mijn best. En als ik in Spanje zit hoop ik dat Jan het niet vergeet!

Welke ook ongelooflijk uitbundig staan te bloeien zijn mijn oude Clivia's. Prachtig, toch? Ze hebben blijkbaar een goed jaar....


En vanmorgen, stipt om tien uur, zat ik weer klaar om kaartjes te bestellen voor het nieuwe theaterseizoen. Mwaah, dit jaar viel het aanbod me een beetje tegen. Maar de kaartjes zijn binnen van de voorstellingen die ons wel wat leken! 

Geen opmerkingen: