donderdag 27 juni 2019

Op de kiek.

En? Hebben we allen de laatste bloedhete dagen overleefd? Ik hou best van de zomer, maar de zomer kan ook overdrijven. Daar zit ik toch niet op te wachten, op temperaturen van 33 graden. Doe even lekker normaal. Als ik dat zou willen dan verkas ik wel naar het zonnige zuiden. Dan KIES je ervoor. Klaag klaag. ;-) Gelukkig is het hier maar steeds een paar dagen heet. We kunnen nu weer even opgelucht ademhalen.
Laatst was mijn achternichtje Géneviève bijna jarig. Ze is ook alweer 9 jaar. Al een flinke meid. We hebben lekker in de tuin kunnen zitten. Alle kinderen plonsden in het zwembad. Supersoakers werden gevuld. Dikke pret. Kleine Elaine-Mae zagen we nu voor de tweede keer. Nu met open oogjes. En laat ze nu donkerbruin haar en donkerblauwe ogen hebben! Die combinatie hebben we nog niet in de familie! Het is zo'n schatje. En onlangs vernam ik dat ze haar eerste lachje de wereld in heeft gestuurd.
Nu we allemaal bij elkaar waren leek het ons wel leuk om weer wat familiefoto's te nemen. Overgrootoma met haar achterkleinkinderen. Oma met kleinkinderen etc. Het idee was leuk. Toch?
Maar dan moesten wel eerst alle kinderen afgedroogd en in jurkjes gestoken worden. Probeer dat maar eens. Het lijken wel vlooien. Ze springen allemaal een andere kant op. Dan zijn er al twee in jurken en die gaan dan nog 'even' naar het speeltuintje. Is de rest klaar, dan zijn die bij het speeltuintje al weer de hort op. Zoeken. Kinderen via de tuin eruit. Andere kinderen via de voorkant erin. Lopen elkaar weer mis. Waar is die en die? Die is daar of daar... Sommige jurkjes werden weer nat, want ja...het zwembad hield toch zijn aantrekkingskracht. Uiteindelijk stond iedereen zo'n beetje op de foto. Iedereen kijkt dan wel weer allemaal een andere kant op. Of iemand heeft net zijn ogen dicht. Je kent het wel. Chaos! :-)
Maar ze zijn wel leuk geworden. Oordeel zelf maar.

Geen opmerkingen: