maandag 8 juni 2020

Samen op anderhalve meter afstand....

Het duurt maar voort, die Corona crisis. Gelukkig is het aantal besmettingen al flink gedaald. Maar toch moeten we nog voorzichtig zijn en op anderhalve meter van mekaar zien te blijven. Op zich lukt dat meestal wel. Als je je best er voor doet. Maar het is niet prettig om er altijd maar mee bezig te zijn in andermans nabijheid.
We mogen ook weer met meerdere mensen tegelijk afspreken! Als we maar die anderhalve meter afstand aanhouden. Nou, dan doen we dat toch. Marjan nodigde ons scratch clubje uit. Zij had wel plek voor zeven dames. In eerste instantie om in de tuin te zitten. Maar helaas, het weer speelde niet meer mee. Kou en regen. Gelukkig heeft ze ook een grote woonkamer. Er was een beetje met banken geschoven en ja, hoor, we zaten keurig op afstand van elkaar. Het was weer zo gezellig! Een hoop gekakel, een hoop gelach. Zo fijn om elkaar weer eens in levende lijve te zien en te horen. Patricia had voor ons allemaal een mooie pioenroos meegenomen. Lief! En André, de man van Marjan, heeft tussen de middag nog kroketten voor ons staan bakken. Lekker op een broodje. Smul.
Al met al een hele leuke ochtend. Het heeft ons allen goed gedaan.... Bedankt, Marjan!

Vandaag zou ik samen met Mariska in Valencia zijn geweest. Maar helaas...ging niet door. Nou ja, een andere keer dan maar. Valencia loopt niet weg, dunkt me. Deze zomer vieren we vakantie in de tuin. We hebben andere tuinstoelen gekocht. En vandaag kwamen de bijpassende kussens via een andere firma. Ik zit nu alleen nog te wachten op een paella pan voor op de skottelbraai. Tegelijk met de stoelen besteld, maar wordt weer geleverd in twee pakketten.. Waarom nou toch???
Mochten er nou van de zomer weer een paar hittegolven komen..ook dan zijn we voorbereid. Inmiddels hebben we twee airco's binnen. Eentje voor beneden en eentje voor op twee hoog waar Jan zit te werken. Nu had ik nog voldoende keus overal. Vorig jaar had ik er al naar gekeken... toen waren ze overal uitverkocht.
Het is wel handig dat ik nu meer thuis ben. Ik heb nu tijd om alvast rustig na te denken over het opknappen van de woonkamer. (voor als Kiwi er niet meer is. Ze is doof en blind, leeft alleen nog in de woonkamer, dus dat is niet handig als de kamer overhoop zou liggen)..
Op Pinterest heb ik alvast een 'mood board' gemaakt. De kleuren blijven ongeveer hetzelfde: groen met beige en noten. Maar met Art Deco invloeden. Goud, glans, geometrische figuren, varens. Ik hou ervan.
Eerst maar eens op zoek naar een bank. Dat kan ècht niet wachten. Ik ben er namelijk doorheen gezakt! En neeeeee, dat komt niet door de Corona pondjes! :-) Het was er al voor! Ik zit al dik 18 jaar dagelijks op hetzelfde plekje. Ik hoorde ineens KRAK en nu zit ik in een kuil. En daar krijg ik weer last van mijn onderrug van. :-/  Hij heeft lang zat trouwe dienst gedaan. Ik denk dat ik er een grote lap leer uit snij en daar een tas van laat maken. Lijkt me leuk. Maar ja, eerst 'even' een nieuwe uitzoeken. Heb er al een paar op het oog. Dat scheelt.

Bovenstaand, een scrapje van achternichtje Elaine-Mae. Haar heb ik ook al een hele tijd niet in het echie gezien. Ze staat en loopt al (aan het handje of aan een randje).. Kleine meisjes worden groot.

Geen opmerkingen: