maandag 29 juni 2020

Vers van de pers!....

Mijn achternichtje Géneviève werd gisteren 10 jaar. En aangezien haar moeder Roxanne op alle dag loopt zou ze de verjaardagsviering klein houden met een eventuele afmelding als het echt niet zou gaan. Maar we hadden verder niks gehoord, dus hup... mijn moeder en ik togen naar Wassenaar. Er hingen slingers voor het raam en de kamer was versierd. Waar is het feestje? Hier was het feestje! Dat was duidelijk.
Maar toen we de kamer binnenkwamen zagen we daar een kraamhulp staan. Huh? Kraamhulp? Is die niet iets van tien dagen te vroeg? Zeker om alvast kennis te maken? Maar wat een rare dag...op zondag?? Huh? Was het kindje er al dan?? Wat??? Hè???
En wie zat daar op de bank: Roxanne met in haar armen Enrique, hun vers geperste zoon! Wat krijgen we nu dan?? We konden onze ogen niet geloven. Twee kinderen op één dag jarig!
Het is wel een bikkel, die Roxanne. 's Ochtends om 7.15 is na 2 of 3 persweeën de baby onverwachts geboren. Gewoon op de bank. Helemaal zonder assistentie! De verloskundige kwam pas een half uur na de geboorte binnen stappen. Kun je nagaan hoe snel alles is gegaan. En Enrique is ook weer zo'n prachtig exemplaar. Klein, schattig, met een fijn gezichtje. Ik ben heel benieuwd naar de uiteindelijke kleur van zijn ogen.
Maar jeetje, net bevallen...en dan niet iedereen afbellen, maar gewoon niks zeggen en de verjaardag laten doorgaan. Ze heeft zelfs Géneviève's haar nog mooi feestelijk in zitten vlechten. Het is wel een verjaardag geworden die zij nooit meer zal vergeten!
Mijn zus en zwager wisten ook van niks toen ze kwamen. Er was wel gevraagd of ze wat eerder konden komen. Maar zij dachten om te helpen met de festiviteiten. Niet te weten dat ze weer opa en oma waren geworden. Mijn zus stond nòg te trillen toen wij kwamen. En broer Thierry en Jessica, die wat later kwamen, hadden in eerste instantie ook niks in de gaten. Stonden ook met hun mond vol tanden. Goh, het was wel een stunt, hoor. :-) Ik ben de rest van de dag helemaal hoteldebotel geweest! :-)
Ik hoop wel dat Roxanne vandaag geen terugslag heeft gehad. En ik hoop dat ze wel een beetje aan haar rust toe kan komen. Zal niet meevallen met een gezin met inmiddels zes kinderen! Zal dit de laatste zijn? Zij zegt van wel. We zullen zien... ;-)
Roxanne, Dion en alle kinderen: van harte gefeliciteerd met jullie zondagskindje Enrique! Veel geluk!

Geen opmerkingen: