maandag 25 januari 2021

Goed nieuws....

Stress nummer twee is ook opgelost! Mijn zus moest begin januari vrij plotseling een operatie ondergaan. Er werd een poliep weggehaald uit haar baarmoeder. Dat is goed gegaan en ook de uitslag is binnen: goedaardig! Weer een zucht van opluchting... Je houdt toch onbewust rekening met elke uitslag. :-/

Dus hee, het gaat weer goed met me. Het trillen is ook opgehouden. Ik denk dat dat de opgebouwde stress in mijn lijf was die eruit moest. Weg ermee. De afspraak voor de hartecho is inmiddels ook gemaakt. Daar komt vast niks uit. Daar hoop ik op, tenminste. Maar het dagelijkse leven voelt nu wel stukken prettiger. Ik kan weer lekker de hort op wanneer ik dat wil. Schoenen aan en weg. Zonder alles gepland te hebben.

Gisteren hebben mijn moeder en ik ook weer even een wandeling door het bos gemaakt. Was hier en daar best behoorlijk druk. Maar we lopen dan echt te genieten. Frisse lucht.

Het gedoe met mijn naaimachine is ook opgelost. Cindy heeft er ook nog een oog opgeworpen, maar die kreeg het ook niet voor elkaar. Toen maar eens een heel oud plaatje op internet van het spoelhuis opgezocht. En verrek, er moest een schuifje overheen zitten. Aha, daarom zat ie los! Schuifje eroverheen gedaan en hij zat weer keurig vast. Kon ik nu eindelijk zonder lussen naaien?? Uh, nee! Lus.. lus...lus. Uit ergernis heb ik de naaimachine van mijn moeder geleend. Even uitgeprobeerd en ja, hoor, mijn proefzakdoekje kwam er netjes genaaid uit. Zie je wel, het ligt niet aan mij! Mijn eigen spoeltje (daar zat de goeie kleur al op) in mijn moeder's machine gedaan... naaien... Lus lus lus. Krijg nou tandjes! Mijn moeder's spoeltje er weer in...naai naai naai. Mijn moeder's spoeltje in mijn eigen naaimachine gedaan.....naai naai naai. Verrek, het ligt ook nog eens aan de Aliexpress spoeltjes! Die doen ut niet! Ik had ze ooit besteld omdat mijn eigen spoeltjes nog bij Mariska thuis lagen. Wie had ooit kunnen denken dat het aan de Chinese meuk zou liggen? Ik niet. Zien er hetzelfde uit. Maar goed, mijn broeken zijn ingekort. Met een nieuwe manier die ik ooit op Youtube vond. Heel simpel. Zo blijft de originele zoom behouden. Misschien wel handig om dat filmpje hier in te sluiten? Misschien heeft iemand er wat aan. Ik hoef nu in ieder geval nooit meer met dat plak-
strijkspul te werken. Dat laat op den duur toch los.



En gisteren kwam Mariska ook nog even langs. Met heerlijke bolussen die ze had gebakken. Zeg nou zelf, die zien er toch heel lekker uit? Ze is van plan elk weekend iets te gaan maken. Nou, dat moedigen we graag aan en ze weet waar we wonen. Wij zeggen geen nee tegen dit lekkers...



Geen opmerkingen: