vrijdag 6 juli 2007

Even bijpraten

 
credits hier

Ik weet het: ik ben een lakse blogger! Ik heb al een tijdje niets meer van me laten horen. Terwijl er toch wel het een en ander te melden valt. Geen schokkende gebeurtenissen, hoor. En ook geen sappige verhalen. :-)
Waar zal ik eens beginnen....
Ok! Zoals ik hier wel eens vermeld heb, gaat neef Johan in Augustus trouwen met een Pools meisje, Kasia genaamd. Nu kwam schoonzus Karin op het idee om voor hem een leuk boekje te maken en dat voor z'n trouwen te geven. In dat boekje komen dan allerlei herinneringen en felicitaties van mensen die hij kent. Nu wist zij natuurlijk dat ik op de computer digitale scraps maak. En ik had ook voor de 50e verjaardag van mijn zus José al eens zo'n boekje gemaakt. Dus kwam al snel de vraag of ik haar zou willen helpen daarmee. Nou goed. Wil ik wel. Zij heeft toen allerlei mensen aangeschreven om iets op te schrijven en door te sturen. En dat druppelt al lekker binnen. Ze is inmiddels langs geweest om allerlei foto's, krantenknipsels en briefjes te brengen. En dat moet allemaal ingescand worden! Er is dus werk aan de winkel! Helaas geen tijd om te stoffen, en de stapel strijkgoed blijft ook maar wat langer liggen....scrappen is leuker!
Ik zal proberen om het scanwerk nog voor de vakantie rond te krijgen. Want over pakweg een week vertrekken we richting "the big apple", New York! Yeahhh! Ben benieuwd hoe het daar is! Geen idee! Er valt in ieder geval genoeg te zien en te doen. We hebben ook nog kaartjes voor de musical "Mary Poppins". Lijkt me ERG leuk om dat te zien op Broadway. We zingen met het koor Enjoy ook een aantal liedjes uit die musical. Verder lijkt me New York natuurlijk een winkelparadijs eerste klas! Mariska heeft al flink wat kleedgeld opgespaard, en ikzelf heb een eigen creditcard.....het komt wel goed met ons! ;-) We gaan in ieder geval op zoek naar feestkleding voor de trouwerij in Polen en ikzelf wil ook nog het computerprogramma Kaleidoscope. Dat is daar veel goedkoper!

Over Mariska gesproken....die doet een jaartje over op school. Het afgelopen jaar was een rotjaar voor haar, in verband met de verhuizing van haar beste vriendin naar het oosten. Daar heeft ze heel veel moeite mee gehad. Afgelopen woensdag had ik haar school aan de lijn en dat gesprek verliep niet helemaal jofeltjes. Wij hebben er helemaal geen moeite mee dat ze een jaartje overdoet, maar in dat gesprek kwam naar voren dat de school liever had dat ze het gewone VWO zou gaan doen, i.p.v. het tweetalige. Ze hadden het zelfs over HAVO...Nou, dat viel een beetje verkeerd. Woedend was ik. Tot en met de derde klas TVWO zijn er nooit en te nimmer problemen met haar geweest. Ze rolde met gemak door de jaren heen. Hoefde er eigenlijk niet eens zoveel voor te doen. Het afgelopen jaar ging niet goed. En ze wisten van het probleem. Maar ik had nu het gevoel dat ze erop afgerekend werd. Maar vandaag is er weer een ( wèl prettig) gesprek geweest op school en daaruit kwam naar voren dat ze gewoon het TVWO over mag doen. Ze waarschuwden alleen dat ze maar 1 x in de bovenbouw mag blijven zitten. Prima. Mariska verwacht geen verdere problemen, Jan en ik verwachten geen verdere problemen....en de school ook niet meer. Pffffff, gedoe altijd! :-)

Wat is er verder nog gebeurd?
Vriendin Suzanne heeft een nieuwe blog opgezet. Speciaal om haar scraps te showen. Wat ik digitaal doe, doet zij met papier, lijm en schaar. Ze maakt de prachtigste scraps en ze geeft ook nog workshops. Gisteren kreeg ik een mailtje van haar met een noodkreet dat ze een slideshow op haar blog wilde hebben en dat lukte almaar niet. Na een aantal over en weer emailtjes waarin ik haar vertelde hoe te handelen is het haar toch gelukt! Yeeeeeeeeeyyyyyy! Goed gedaan, Suzanne! Voor wie eens wil zien hoe haar blog geworden is, klik hier

Zo, jullie zijn weer op de hoogte...nu is het tijd voor een welverdiend glas thee met een chocolaatje....
Oh ja, op de foto van bovenstaande scrap zien jullie de opa en de tantes van Jan. ( dus Jan's tante Ger en tante Jannie)
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: