zondag 28 oktober 2007

in Dublin's fair city...

We zijn weer terug van weggeweest. En we wilden helemaal niet terug!
We hadden het zo naar onze zin en waren nog lang niet klaar met winkelen.
Ik moet zeggen: Dublin wordt wel steeds duurder en duurder. Echt leuke kleding is niet te betalen. Mariska zag het na de eerste orienterende winkeldag even niet meer zitten. Ze heeft natuurlijk maar een beperkt budget, de kindertoeslag. En daar wilde ze zoveel mogelijk leuke dingen voor kopen. Maar dat wat ze leuk vond, daar hing een gepeperd prijskaartje aan. Datzelfde gold voor mij. Ik was dus op zoek naar een bloemetjes-badjas. En die heb ik ook gevonden: precies wat ik zocht! Perfect! Maar ja, wel even 175 eurootjes. Ja, dahaggggg. Het zal toch wel niet? Nu heb ik er maar eentje gekocht met streepjes, voor maar 14 euro! De bloemetjes denk ik er wel bij!
Bij Clery’s hebben we toch nog leuke redelijk betaalbare kleding kunnen kopen. Een paar mooie dingen, voor mij 2 truitjes en voor Mariska een schattig vestje. Wel designer-spul (eigenlijk tegen mijn principes), maar doordat het afgeprijsd was, kon de prijs er mee door. Ik had het in ieder geval never nooit voor de oorspronkelijke prijs gekocht.
Bij Penney’s heeft Mariska o.a. nog een heel leuk jasje gekocht. Eentje met vleermuismouwen in een hele mooie kleur groen. “That colour looks gorgeous on you!”: zei een oud dametje tegen haar.

Het Academy Hotel wordt hoe langer hoe mooier. De hal, de eetzaal en de bar zijn nu ook helemaal verbouwd. T’is de derde keer dat ik er geweest ben. En het zal zeker de laatste keer niet zijn! De bedden zijn spiksplinternieuw, handgemaakt! (ik heb even gekeken van welke fabrikant, Vono). Om toch zo elke nacht te kunnen slapen, ahhhhh.
Het ontbijtbuffet is ook prima. Je kunt zowel een full irish breakfast krijgen als een continental breakfast. Alles is er. Witte bonen in tomaten saus/bacon/eieren/tomaat/worstjes/bloedworst. En allerlei soorten cereals, stokbroodjes, croissantjes, sodabread, lekkere ham, pittige kaas, verse gemengde vruchtensalade, pruimen, grapefruits,yoghurtjes…noem maar op. Koffie en thee werd geserveerd, de rest kon je pakken zoveel je wilde. Echt prima in orde.

Trinity College, het Book of Kells en de bibliotheek hebben we ook bezocht. Prachtige bibliotheek! Het rook er wel heel muf. Jammer dat je er geen foto’s mocht nemen. Maar ik plak wel even een plaatje hierbij…..


De “Eternal Flame” hebben we ook gevonden. Evenals de gekleurde deuren aan de zuidkant van het Merrion Square.





Ik heb niet echt veel foto’s gemaakt van Dublin, maar die ik heb gemaakt kun je hier bekijken……

Woensdagavond is Sean, de kennis uit Noord-Ierland, nog langsgekomen. Ik had hem vantevoren uitgebreid ge-sms-ed hoe hij naar de parkeergarage in onze straat moest rijden. Kijk, je ZOU verwachten dat een Noord-Ier, Dublin via de NOORDkant zou inrijden. Maar nee, hoor, HIJ niet. Hij kwam dus via de zuidkant en toen klopte mijn beschrijving niet meer…:-) En toen was hij dus verdwaald. Kreeg een smsje dat hij ergens langs de kant van de weg stond geparkeerd, tegenover een AIB bank bij een of ander oud gebouw. Of ik wist waar hij was en of ik hem kon ophalen…:-) Hij stond dus om de hoek aan de overkant! Hihihi. Was wel even leuk. Daar zal ik hem tot in de lengte van dagen mee pesten!

We zijn eerst uit eten geweest bij Flanagans. Leuk restaurant op O’Connellstreet. Daarna gelijk door naar de Arlington Bar aan de rivier de Liffey. Dat is een gigantische bar! Elke avond is er Ierse muziek en dans. Enig! Er was een bonte verzameling van mensen uit allerlei landen aanwezig. Canadezen, Amerikanen, Engelsen, Fransen, Noren, Hollanders ( Maris en ik) en Ieren natuurlijk.
Ik heb er een paar filmpjes gemaakt, die staan op You Tube. Als je ze wilt zien, klik dan hier.
Het zijn de bovenste twee filmpjes genaamd: Dublin Arlington Bar.
Maar goed, Sean is tegen half 11 weer richting het Noorden vertrokken. Hem kennende weer via het Zuiden :-) en Maris en ik zijn heerlijk gaan slapen.

De volgende morgen was Mariska jarig! De jarige Jet werd 17 jaar! En het was ook de dag dat we weer naar huis moesten. Ja, moesten! We wilden nog niet! Eerst nog uitgebreid ontbeten, daarna nog even op een holletje naar Penney’s om een paar pyama’s om te ruilen voor een grotere maat. Daarna weer met de Airlink bus naar het vliegveld, met het vliegtuig naar huis, en daar stond Jan ons al op te wachten.
Mijn moeder opgehaald en door naar de chinees! Want Maris was toch wel erg jarig en dat moest toch ook nog even gevierd worden! ( en ik heb natuurlijk geen zin om te koken als ik net thuis kom!)
Vrijdag weer gelijk in het dagelijkse ritme: naar de markt, boodschappen doen en het huis een beetje netjes maken. Want zaterdag vierde ze het voor de familie en haar vrienden. Oh ja, vergeet ik bijna te vertellen….. Ik had Jan de opdracht gegeven om de vogeltjes elke dag even eten te geven. Heeft ie niet gedaan dus! Want er zat nog steeds meer dan genoeg voer in het bakje volgens hem! Ja, duhhhhhh. Alleen de velletjes blijven achter….de zaadjes waren op! Ik heb nog nooit zulke blije vogeltjes gezien toen ik het bakje bijvulde! Ze kregen al het zaad over hun sterk bevederde hersenpannetjes. Zo snel zaten ze al te eten! Uitgehongerd waren ze! Godzijdank waren we maar 4 dagen weg!

Geen opmerkingen: