vrijdag 20 februari 2009

Van rare achtergronden, oude foto's en scraps....


credits hier


credits hier

Hoe zien jullie deze blog eigenlijk? Zien jullie wel een layout met in het midden geel en aan weerszijden groen met vlinders? Met de blogheader, de teksten en de scraps of foto's op het gele middengedeelte? Dat is namelijk wel de bedoeling!
Ik was namelijk vanochtend bij mijn moeder thuis en op haar scherm uit het jaar nul, of toch op zijn vroegst het stenen tijdperk, was maar de helft van mijn achtergrondje te zien. Geen gezicht! De helft van de teksten was haast niet te lezen. Alle verhoudingen waren zoek.
Ik neem aan dat de meeste mensen inmiddels wel een groot scherm hebben met minimaal een resolutie van 1024x768. Maar toch...
Ik ga toch maar eens kijken hoe ik het beste mijn achtergronden kan maken zodat ze op elk scherm goed te zien zijn. Daar is vast wel een foefje voor. En daar kom ik wel weer achter. :-)

Hierboven staan weer een paar scraps. De bovenste had de opdracht: perzikkleur met groen. De onderste is een scrap van mijn schoonmoeder. Hier op mijn blog heb ik de originele scrap, in het nederlands. Het gedichtje stond ook op de rouwkaart.
Op de ScrapBookFlairsite staat een engelstalige versie. Die kun je bekijken als je op 'hier' klikt onder de scrap.
SBF is een internationale site, waar niet zoveel hollanders actief zijn. Vandaar dat teksten op mijn scraps over het algemeen in het engels zijn. Inmiddels is er een groep opgericht speciaal voor 'dutchies' en leden die een connectie met Nederland hebben. Er zijn al 8 leden! :-) Niet slecht voor een site met 115886 leden....
We hebben versterking nodig! Meld je aan en ga ook eens scrappen. Duik eens in je la voor oude foto's van vroeger. Scan ze in en ga aan de slag. T'is erg verslavend!

Over oude foto's gesproken...mijn zus attendeerde me op een hyve van de wijk waarin ik geboren ben: de Schilderswijk in Den Haag. Er zijn enorm veel foto's te zien van winkels, straten, scholen etc. Zwart/wit foto's vanaf de jaren 50 ongeveer. Leuk!
Voor de liefhebber, klik hier maar....

Geen opmerkingen: