maandag 20 juli 2009

Muziek...

Jippie! We hebben een nieuwe dirigent! Peter Dingemanse heeft JA gezegd, dus vanaf eind augustus zwaait hij met het dirigeerstokje.
Ik denk dat we nu weer een leuk jaar tegemoet gaan!
We zullen dan ook eindelijk weer ons oude repertoire af kunnen stoffen.
Zoveel leuke nummers al een jaar niet gezongen.
Dorine, onze invaldirigente, had ooit een emailtje gestuurd met bladmuziek om in te studeren. Daar zijn we nooit aan toegekomen. Ik kende het stuk niet. Het was een modern klassiek stuk, Deliciae Meae.
Ik ben eens op het internet gaan snuffelen en het bleek een nummer te zijn uit het ‘Fire Requiem’, ook genaamd Flamma Flamma, gecomponeerd door Nicholas Lens. Een beetje vreemde muziek. Maar toch heel fascinerend. Als je het de eerste keer hoort, dan weet je niet of je het nu wel of niet op prijs moet stellen. Maar luister je er meerdere keren naar, dan krijg je het niet meer uit je hoofd! Heel typisch!
Ik denk ook wel dat het heel mooi kan klinken als een koor het zingt. Ik zou dat wel eens willen uitproberen met Enjoy.
Vanochtend heb ik een filmpje gemaakt met Deliciae Meae op de achtergrond. Een filmpje van allerlei scraps die ik ooit gemaakt heb.
Ik voeg het wel even bij.



Het werd ook wel weer eens tijd voor een nieuw achtergrondje van dit blog. Ik ben er een aantal kwijt geraakt door de externe schijfcrash. Nou ja, ik maak wel weer wat nieuwe. :-) Geen probleem.

Geen opmerkingen: