woensdag 23 maart 2011

Een boompje opzetten...


credits hier
(opdracht: modern invades vintage)

Poeh, ik zit best een beetje in mijn maag met mijn stamboom. Hij ligt zwaar op de maag, zeg maar! :-)) Het probleem is dat ik op 'My Heritage' niet verder kan. Ik zit allang aan mijn tax van 250 personen die in mijn boompje bungelen. En uitbreiding kost 5 euro per maand (excl. BTW ook nog). Kijk, een bedrag ineens vind ik niet zo erg om te betalen, als het eenmalig is. Maar dit is maand na maand, jaar in jaar uit. Jan begon gelijk al te piepen. :-/ Nu bestaat gelukkig de mogelijkheid om je gehele stamboom in een GEDCOM bestand te zetten en dan over te hevelen naar een andere stamboomsite. Dat heb ik gisteren gedaan. Alles overgeheveld naar Mundia. Daar kan ik wel verder en het is (nog) gratis. Maar dat is een vreselijk langzame site. Plus alle aanpassingen en uitbreidingen die ik daar doe, die kan ik niet vastleggen. Je kunt je stamboom daar niet in een GEDCOM bestandje zetten. Dus als ze het over een poosje een betaalde service maken, dan ben ik de klos. Dan MOET ik daar wel blijven. 'My Heritage' is veel gebruikersvriendelijker en veel uitgebreider ook. De 'matches' (de overeenkomsten met andere stambomen) zijn ook veel zorgvuldiger. T'is gewoon een fijne site! Balen, zeg! Nou heb ik al een klein tussenoplossinkje bedacht: de familie van Jan heb ik er al afgegooid. Eigen schuld, dikke bult! Scheelt weer 17 mensen. :-p
Inmiddels ben ik al 10 generaties terug in de tijd.... Mijn overoveroveroveroveroveroverovergrootvader Boudewijn Mourijnszoon Schouten van der Cleij is toen geboren in 1570. Ja, toen hadden we nog een dubbele achternaam. Dat 'Schouten' kan slaan op zijn beroep, las ik net ergens op het internet. Dat blijkt een soort van ambtenaar te zijn. Is het niet enig! :-) En weer zo'n leuke naam: Mourijn! Mourijn Ariƫns. Ik zou bijna nog een zoon willen baren om hem zo te noemen. BIJNA, hoor! :-)

Geen opmerkingen: