donderdag 14 juni 2012

Over bulten en brillen....

Ik heb de hele week al geen inspiratie kwa avondeten. Elke dag is het weer een crime te bedenken wat ik nou weer op tafel moet zetten. Ik had nog een pot in de kast staan: Moksi Meti. Een surinaamse woksaus met een extreem rode kleur. Daar dan maar een prutje van maken met rijst erbij. Ik had nog een paar courgettes liggen. Die konden er, naast de uien, ook mooi doorheen. Verder ging er nog een lepel rum en een uitgeperste mandarijn door. Nou, zeg, lekker!!! Voor herhaling vatbaar! (in eerste instantie dan).
Want 's avonds kwam het eerste galbultje opzetten. Ik dacht eerst nog dat het een muggenbeet was. Toen kwam de tweede. En de derde. Oh, hemel, weer een galbulteninvasie! Geen idee of het echt door de Moksi Meti kwam, maar dat was het enige die dag dat ik nog nooit had gegeten!
Het beperkt zich 'gelukkig' tot mijn kneusarm. Hij zit helemaal onder. Fijn, nu doet ie pijn EN hij jeukt! Het liefst zou ik hem afschroeven en in de kast leggen. Weg ermee! :-/

Vanmorgen op het koor hebben we ons beziggehouden met het opnemen van de partijen voor thuisstudie. Da's weer nieuw. Een goed idee trouwens, dat je thuis kunt oefenen. Het helpt mee om alles sneller in te studeren en uit het hoofd te leren (Ons streven is om eens bij optredens zonder map te staan).... Er is inmiddels een opnameapparaat aangeschaft en dat is nu uitgeprobeerd. Ben benieuwd. Ik had het idee dat de partijen door de piano ingespeeld zouden worden, dus ik was eigenlijk een beetje verbaasd dat wij het zelf in moesten zingen. Vooral omdat de noten hier en daar nog een beetje rammelen. Maar het principe vind ik goed.

Vanmiddag zijn Mariska en ik naar Delft geweest. Weer op zoek naar DE bril. En we hebben hem gevonden! We kwamen terecht bij 'de Leeuw'. Daar kun je de monturen niet van het schap plukken om te passen. Nee, daar vertel je wat je zo'n beetje zoekt. Dan gaat de verkoopster allerlei laatjes opentrekken en komt terug met een kistje met allerlei brillen. Haar opdracht was: kunststof (omdat dat toch totaal anders is dan het metalen montuur dat ze nu heeft), groen, bruin, paars, niet zo'n grote supermoderne, maar in onze ogen, oh zo lelijk groot uilenmontuur. En in haar kistje lagen dan ook allerlei kleurtjes. Leuk! Mariska ging passen. De eerste drie brillen was niks. Werden al gelijk met de grond gelijk gemaakt. Ik had er al eentje in het kistje zien liggen die mijn interesse al gelijk wekte. Groen met bruin. Op zich best een opvallende bril maar doordat het van een mat materiaal gemaakt was stond hij toch heel rustig in haar gezicht. Niet dat je zegt van: Hee, daar komt een bril met Mariska binnen. Die werd opzij gelegd. Een andere paars met bruine stond ook heel leuk. Ook opzij gelegd. De volgende lading werd gehaald.
Daar zat er ook weer eentje bij die heel leuk stond. Ook weer een bruine met paarse accenten. Heel apart, maar wel heel aanwezig op haar neus. Intussen de groene en de paarse weer op en af. Nog een rondje metaalmonturen... Neeeee, toch maar niet, dat hebben we al gehad! Groene, paarse, groene, paarse...
T'is de groene geworden. Daar durft ze zelfs mee naar buiten, zei ze! :-) Tssss.
Gelijk een oogmeting gehad. En omdat ik er toch was en degene die de oogmeting deed nog tijd over had heb ik er ook maar gelijk eentje gedaan. Poeh. Mijn rechteroog is weer achteruit gegaan kwa lezen. Dat had ik al in de gaten gehad. In de verte had ik nergens last van. Maar toen ie eenmaal gemeten had en de nieuwe glaasjes stonden in het apparaat keek ik toch heel wat meer ontspannen de wereld in. Ook in de verte was er behoorlijk wat veranderd. En toen ie daarna met het apparaat de sterkte liet zien die NU in mijn bril zit (had hij opgemeten), was het toch een flink verschil. Jeetje, en ik heb deze bril net een jaar. Nou, ik zing het nog even uit, hoor. Als ik hoofdpijn ga krijgen dan sta ik wel weer op z'n stoep! Dan begint de hele zoektocht weer opnieuw......pffff.

Geen opmerkingen: