donderdag 14 februari 2013

Naar 'de Jantjes'...

Gisteravond ben ik met mijn moeder naar het theater geweest voor de musical 'De Jantjes'.
Het overgrote deel van het publiek bleek 50 jaar en ouder te zijn. Ook wel logisch want de originele uitvoering is ongeveer uit 1920, geloof ik. De film/musical, in zwart/wit, had ik al eens op Nostalgie Net gezien. Vond het toen ook al een leuke uitzending. De liedjes zijn uiteraard heel bekend. Er werd dan ook veel meegezongen en geklapt in de zaal.
Goh, het zou toch zo leuk zijn om met ons koor ook een medley uit 'de Jantjes' te zingen! Die nummertjes liggen gewoon prima in het gehoor bij de oude medemens in de verzorgingstehuizen waar we meestal zingen!
Te denken aan: 'Wordt nooit verliefd', 'Nou tabee dan', 'Omdat ik zoveel van je hou', (leuke rol als Tante Na door Willeke Alberti, die er duidelijk lol in had!), 'In de Jordaan', 'Draaien.  Stuk voor stuk geinige nummertjes.
Maar helaas, ik heb het al eens geopperd en het werd afgewezen bij het koor. Mijns inziens een gemiste kans! Jammer!

Volgende week begint de nieuwe workshop op het koor. De top 2000 workshop! In 8 weken studeren we een aantal nieuwe nummers in en na die weken sluiten we het af met een optreden. Geen idee nog welke nummers er uitgezocht zijn! Ben heel benieuwd. Volgende week ga ik ook maar weer eens kijken op het koor. Heb er wel weer zin in! :-)

Geen opmerkingen: