dinsdag 18 juni 2013

Terug uit Dublin....

We zijn weer terug uit Dublin! Het is elke keer weer even kijken wat er nieuw is in de stad en in het hotel. We hadden kamer 622. Een L-vormige kamer op de uiterste hoek van het gebouw. Helaas was de internetverbinding niet optimaal. Alleen in het gangetje van de kamer hadden we een paar karige streepjes wifi. Ach, het moest maar. Ik wilde nu eenmaal perse een kamer aan de voorkant. In het hotel bleek verder het ontbijtgebeuren aangepast te zijn. Nog ruimer opgezet en uitgebreider. Koffie en thee wordt nu niet meer geserveerd maar kun je zelf pakken. Scheelt weer tijd! Kostbare winkeltijd!
Goh, wat hebben we weer gelopen! Takshondenpootjes hadden we op het laatst! Maar we hebben gevonden wat we zochten...ieder een jurk voor onze 25- jarige bruiloft. Ik had al op het internet gespeurd naar wat er allemaal op dat moment te koop was. Maar helaas, de jurken waar ik interesse in had bleken me totaal niet te staan. Dus ik werd al een beetje paniekerig. Uiteindelijk toch nog geslaagd voor een jurk waar ik me wel happy in voelde. Hoera! Mariska had uiteraard minder moeite met haar slanke dennen-figuur. Wat staat haar nou niet?! Alleen het vinden van de perfecte schoenen voor bij haar jurk liet nog even op zich wachten. Uiteindelijk zijn we prima geslaagd voor nog een heleboel andere dingen ook! Het was dan ook overal uitverkoop! Voortaan gaan we dus ook in juni en niet meer in mei! Wat wel weer onhandiger geworden is... Debenhams slikt geen gewone pinpas meer. Dunnes deed dat al jaren niet, maar van Debenhams is dat nieuw. Minpuntje!

we houden wel van een kleurtje!
In Henrystreet is een nieuwe italiaanse ijssalon geopend. Ondanks het weer (zon, regen, wind, warmte, kou...alles) liep die tent als een trein! Lange rijen, elke dag weer.
Gegeten hebben we weer bij Flanagans, the Beshoff en Madina. Die laatste is een goede vondst geweest. Heerlijk indiaas gegeten daar. Ik had Chicken Rogan Josh, Mariska had Chicken Jalfrezi. Samen met rijst, naan en raita. Beide gerechten maak ik zelf ook regelmatig en ik moet zeggen: ik blijk het niet slecht te doen! Op O'Connellstreet is ook een nieuwe tent geopend. Een aziatisch buffetrestaurant. Die gaan we volgende keer maar eens uitproberen.
Zaterdag scheen het zonnetje en wilden we even uit de mensenmassa weg om te relaxen. We liepen naar de 'Garden of Remembrance'. Een heel rustig plekje midden in de chaos van Dublin. Komen we daar.....parkje dicht en voor de ingang weer een grote mensenmassa. De weg was afgesloten door een jaarlijkse demonstratie voor de legalisering van Cannabis. Was wel grappig. Er hing gewoon een wolk van wiet in de lucht. Mellow, man! Was leuk om even mee te maken!
Het was de bedoeling dat ik Sean, mijn Noord-Ierse vriend en zijn vriendin, in Dublin zou ontmoeten. Maar helaas, na tig emailtjes en smsjes over en weer, (ik kom wel, ik kom misschien, ik kom wel, ik kom in de loop van de middag, ik weet niet of ik kom, ik kom wel, ik kom later, ga maar vast eten,  etc) hebben ze toch besloten om niet te komen. Pffff. Ik weet niet of dat iets typisch iers is, maar ik denk het wel. Hollanders maken gewoon de afspraak en houden er vervolgens rekening mee dat ze op moeten komen dagen. Veel prettiger! :-/ Nou ja, volgende keer beter!
En zo waren de dagen alweer snel voorbij. Bij het laatste ontbijt brak er nog brand uit! Een hotelgast (aj, een hollander!) besloot om een croissantje te gaan cremeren in het toast-apparaat. De vlammen sloegen er uit! Stinken!! Maar het liep goed af, gelukkig. :-)
En nu zijn we weer thuis. En ik had vanmorgen naar de Zumba gemoeten, maar ik ben het helemaal vergeten! Erg, he? Ik heb ook niet veel meer nodig! Morgen krijg ik mijn nichtjes een dagje om op te passen. Mijn zus en zwager zijn een paar daagjes naar Belgiƫ. En mijn moeder ligt op het strand in Portugal. Tsss, vakantiegangers!