zaterdag 4 januari 2014

Dag 2013, hoi 2014!


Oudjaarsavond hebben we ook weer gehad. Huis en haard staan nog overeind! Da's altijd maar de vraag tegenwoordig met al dat zware vuurwerk.
Ik heb het er niet zo op. Ik ben een beetje een schijterd. Durf ook niet naar buiten om te gaan kijken. Ik kijk wel veilig van achter mijn raampje.
We hebben een gezellige avond gehad. Met de laatste rits Top2000 hits op de achtergrond. Lekkere hapjes erbij... Nou, lekker, hihihi. Niet allemaal. Ik had een receptje van internet afgehaald: Gouden deegballen met kaas en kruiden. Nou, gouden deegballen leek me toch niet zo smakelijk, dus ik heb het gewoon op toastjes gedaan. Het was nog een hele toer om mangochutney te vinden. Uiteindelijk heb ik een pot op de buitenlandse afdeling van AH XL kunnen scoren. Vroeger kon je dat toch overal krijgen? Waarom nu niet meer? Maar goed, de combinatie van uien/pepertjes philadelphia en de zoetpittige chutney leek me erg lekker. Tot mijn zus een hap nam! En bijkans ut leven liet! HEEEETTTTT! Tranen! En we zijn echt wel pittig eten gewend, hoor, in onze familie! Mijn moeder nam een klein hapje en haar nieuwe ooglenzen sprongen zowat haar ogen uit. Er sprongen zowat krullen in Jan's haar nadat hij een hap nam. En ik durfde niet meer. Maar ik kreeg wel een slappe lach bui. Ik ging eens op het potje kijken. Er stond een waarschuwing op: Let op, kan pittig/heet zijn! Ok, daar waren we al achter. 'Pittig' was een station dat allang gepasseerd was! Een echt toastje from hell! :-)
Maar wat WEL erg lekker was....een bladerdeeghapje met geitenkaas en gecarameliseerde rode ui! Zooo, dat wordt een blijverdje! Smul!
Mijn zus had nog een erg leuke salade van het internet afgehaald in de vorm van een klok. Heel toepasselijk voor oud en nieuw.
Jan en Mariska hebben nog wat vuurwerk afgestoken in de tuin. En daarmee was het jaar afgesloten....

Gisteravond hebben we met het koor op de nieuwjaarsreceptie van de buurtvereniging. Onze burgervader en een of andere wethouder waren ook ter plaatse. We hebben daar 9 nummertjes ten gehore gebracht. Hier en daar rammelde het een beetje. En dat zat voornamelijk in de teksten die we uit het hoofd zongen. 'Happy New Year' van Abba blijft mijn moeizame nummertje. Ik vind het al een vreselijk nummer. Een beetje deprimerend. Maar goed, met nieuwjaar MOET ie gezongen worden. Blijkt. Van mij hoeft het niet, hoor..... :-)

Geen opmerkingen: