donderdag 30 januari 2014

Over knollen, scratchen en schijven....

credits:
paper and elements....kit Sweet Winter by Lilas
tube...Kahlan
effects...Difference/ Dodge/ Multiply

Gekke Ziggo! Zitten ze me maandag en dinsdag bang te maken dat ik geen tv en internet zou hebben blijkt er die dagen niks aan de hand te zijn. Ja, vandaag pas....ik heb geen digitale tv! Nou ja, dan kijk ik maar analoog of (nog beter) helemaal niet! 't Is toch alleen reclame dat er voorbij komt.
Maandag, op onze 'ík nam aan' Ziggoloze dag, heb ik een aantal uurtjes samen met Sylvia bij de Intratuin doorgebracht. Ik was op zoek naar neppe Chlorophytum plantjes. Ik heb nu echte plantjes in de slaapkamer staan, maar die houden het leven niet. Misschien zou ik ze eens wat geregelder water moeten geven. Maar uit het oog is uit het hart bij mij. (geldt niet voor personen, hoor!). Ze hadden ze wel, maar ik vond ze te duur. Per slot van rekening heb ik er 5 nodig. Ik kijk wel even of ik ze bij Aliexpress of Lightinthebox kan bestellen. Ik heb wel een aantal prachtige paarsachtige Dahlia knollen gekocht. Nog een maandje, dan kunnen ze de tuin in. Wel met rondom een kringetje slakkenkorrels. Die ettertjes vreten mijn hele planten steeds kaal! Grrr.

Inmiddels is ons Scratch-clubje ook weer een aantal keren bij elkaar gekomen om de musical nummers te oefenen die we 15 februari in Leiden gaan zingen. En we hebben ECHT geoefend, hoor. Alhoewel....de meeste tijd gaat 'verloren' aan lekker kletsen en snoepen! Het is gewoon een leuk clubje. Ik kijk wel uit naar die dag. Vorig jaar heb ik alleen het etentje mee kunnen maken door mijn operatie. Dit jaar kan ik nu ook ervaren hoe de nieuwe stoeltjes zitten. Het voelt beter voor je rug, maar ik hoor dat de beenruimte nog steeds erg klein is. Ik ben benieuwd. Deze keer gaan we bij de chinees om de hoek tafelen met zijn allen. Gezellig! En dan erna is het concert! Heerlijk zingen met zo'n 850 mensen, compleet met orkest. Dat wordt weer een feestje!

Het eerste onderdeel van mijn aanstaande nieuwe computer is binnen. Een SSD schijf. Ik heb behoorlijk wat nootjes op mijn zang. Hij moet supersnel zijn en veel aankunnen! Mijn programma's zullen heerlijk snel opstarten met die schijf! Ik had al naar kant en klare computers gekeken. We hadden al een offerte aangevraagd bij een zaak die computers in elkaar zet. Maar als je het zelf doet kun je behoorlijk wat geld besparen. Daar kun je je computer dan weer extra mee uitbreiden. ;-) Jaaa, dat wordt wel wat! En met dat 'zelf' in elkaar zetten bedoel ik dan Jan en Alex mee, hè? In dit huis met nerdjes blijf ik toch de Penny! :-)

Geen opmerkingen: