dinsdag 4 maart 2014

Over mankementen....

credits hier:

Is het voorjaarsmoeheid of heerst er iets anders? Vorige week had ik behoorlijk last van kriebel in de keel en hoesten, vermoeidheid en wat misselijkheid. Nou, ik was niet echt misselijk, maar ik wist dat als ik iets bepaalds zou eten, dat het dan niet goed zou gaan. En moe! Volkomen pufloos. Ik heb uiteraard ook weer een koortslip opgelopen. Toch een teken van een verminderde weerstand! Op dit moment gaat het wel weer. En net kwam Mariska ook vervroegd naar huis. Hoofdpijn, moe! Zij ligt nu ook lekker een dutje te doen. Ik heb het stokje dus doorgegeven... Komt wel weer goed, ut waait wel weer over!

Jan had laatst nog wat. Hij was met de rooie auto naar Rijswijk geweest om te zingen met het koor. Is na afloop naar mijn moeder gereden voor onze zondagse bakje thee. Nog niks aan de hand. We gingen weer op huis aan. Hij met de rooie, ik met de groene. Ik heb eerst mijn zus en zwager naar huis gebracht. Maar bij ons huis aangekomen was alles nog donker. Huh? Jan zou inmiddels toch allang thuis moeten zijn.... ??Aanrijding?? Hij heeft geen mobieltje, dus we wachten maar af....:-/ Later werd hij thuis afgezet door mijn moeder en haar vriend die toch naar de Griek gingen. Bleek de auto niet te starten. Terwijl ie de volgende dag z'n jaarlijkse beurt zou krijgen! Maar geen nood. Ed, de buurman, (die altijd de auto's in onderhoud heeft) heeft een takelwagen geregeld en hem gelijk nagekeken. En elke keer denk ik (hoop ik stiekem) dat dat zwaarsturende, naar natte kranten stinkende, roestige blik uit 1993 nu eindelijk eens voorgoed kaduuk is! Niet meer te maken! Afgeschreven! Rijp voor de sloop! Hij kan toch niet het eeuwige leven hebben? Maar nee, hoor! Weer gewoon een kwestie van een nieuw kabeltje ergens. Verder niks aan de hand. Gewoon weer netjes door de keuring! Wat zijn ze toch sterk, die Opels! Onverwoestbaar! Maar of IK daar nu zo blij mee ben......;-)


Geen opmerkingen: