dinsdag 25 maart 2014

Over mooie Magnolia's en irritaties....



Jeetje, wat heeft onze Magnolia weer mooi gebloeid dit jaar! Het is toch wel een toppertje! Helaas duurt de weelderige pracht maar eventjes. Hij laat alweer volop zijn bloemblaadjes vallen waardoor het spekglad is in de tuin en de brandgang. Binnenkort maar weer even vegen. Maar niet nu.
Ik zit te wachten op de koerier. Vandaag wordt mijn nieuwe tuintafeltje geleverd. Mag ook wel, heeft lang genoeg geduurd! Het ding had ik al op 9 maart besteld, notabene. Kreeg pas veeeel later een berichtje dat de container met staalmeubelen vertraging had opgelopen en dat het in week 14 binnen zou zijn. En nu kreeg ik gister ineens bericht dat het vandaag geleverd zal worden. Geen track and trace, ook zo onhandig! Nou ja, zeg! Ik ben het gewoon niet gewend dat bestellingen er zo lang over doen! 
Zelf ben ik ook langzamer aan het worden in mijn doen en laten. Dat heb je wel eens, zo'n periode. :-) Het schiet niet op met me. Ik schuif alles op de lange baan. Ik kan moeilijk de simpelste beslissingen maken. Dan sta ik in de supermarkt met broccoli en bloemkool in mijn handen. Dan sta ik te dubben en te dubben. En dan koop ik geen van twee. Terwijl ik het alletwee lekker vind. Slaat helemaal nergens op! En ik raak zo snel geirriteerd.  Mensen voor me die niet opschieten. Winkelkarretjes waar ik mijn muntje niet snel genoeg uitgepeuterd krijg. Die karretjes krijgen een gooi en een trap na! Pfff, ik word soms zo moe van mezelf. Nog moeier dan ik mezelf al voel soms. Gaap! Is het voorjaarsmoeheid? Of slaat de overgang weer toe? Nou ja, ik weet dat het maar periodes zijn. Daarna ben ik weer mijn eigen ikje. Daar kan ik beter mee overweg! :-) En de rest van de wereld ook!.......


Geen opmerkingen: