zaterdag 19 april 2014

Prettige paasdagen!



credits hier

Het leek gisteren wel of alles gratis was in het winkelcentrum en op de markt! Wat een mensen overal!
Iedereen dacht waarschijnlijk de massa hamsteraars voor te zijn als ze vrijdag alvast de paasboodschappen zouden doen. Maar ja, als iederéén dat denkt.... Nummer 67 werd geholpen bij mijn favoriete groenteboer op de markt. Ik trok nummertje 94! Pfff. Maar ja, het wachtende publiek werd wel verrast door de
Banjoman. :-) HIJ had tenminste nog een lekker dik paashaaskostuum aan. Wij stonden het afteniften in die koude wind!
Vanmorgen heb ik de laatste boodschappen gedaan in een wel héééél rustige C1000. Alles is nu in huis voor eerste paasdag en het buffet van tweede paasdag.  De taken zijn verdeeld. Jan stofzuigt en verstopt de paaseitjes in de tuin. Mariska en Alex maken een sinaasappelcake, persen alle sinaasappelen uit en vouwen paashaasjes van servetjes. (oh jee, vergeten leuke paasservetjes te kopen, dalijk weer even op pad!). Ikzelf maak de rest in orde. Dit jaar maak ik bladerdeeghapjes met geitenkaas en gekarameliseerde ui, gevulde eieren, halve eieren met tapenade, tomaat en serranoham, dadels met bacon etc. En nog een tarte tatin van citrusfruit! Mijn zus maakt een hartige taart en mijn moeder haar jaarlijkse met ei gevulde gehaktrol. Verder natuurlijk de nodige broodjes, stol, croissantjes, brioche, paasvlecht.... Dat wordt weer smullen!
Er moet een hoop spul in de oven, dus daar moet even een strakke planning voor gemaakt worden. Maar dat komt wel goed, hoop ik. Zolang ie het maar blijft doen!
Ik wens jullie hele kEIgezellige paasdagen toe! Geniet ervan. :-)

Geen opmerkingen: