dinsdag 10 juni 2014

Op de fiets....

Toch wel handig als je een blog bijhoudt... Zoals laatst over Jan zijn kaduke stalen ros en zijn gedub over wel of niet een reparatie uit laten voeren of een ander 'nieuw'  tweedehandsje kopen. Zijn vreselijk moeilijke beslissing is hem uit handen genomen door Oom Ad die nog wel een fiets in zijn kelderbox had staan waar hij vanaf wilde! Dus we zijn zaterdag naar Zevenhuizen gegaan om hem optehalen. Er moest alleen even een nieuw ventieltje in een band om de anti-plofbanden weer tot leven te roepen. Dat heeft de plaatselijke fietsenmaker voor hem gedaan. Jan is daarna via de Rottemeren naar huis gefietst en ik ging weer terug met de knorrige auto (waarschijnlijk is de uitlaat weer aan het instorten).
De fiets beviel prima. De versnellingen werkten allemaal. Hij kan weer even vooruit! Bedankt, oom Ad!
Thuis heeft Jan zijn oude kapotte fiets helemaal ontmanteld. We hebben geschoven met zadels zodat ik nu op een heerlijk gelkussen zit met mijn dikke derrière. Mariska's fiets heeft nu een nieuw oud spatbord en een nieuwe buitenband. Mocht iemand nog een ander los onderdeel nodig hebben....
Tweede pinksterdag hebben we een rondje om het Noord-AA gemaakt. Samen met de fiets! Het was nog zulk mooi weer! We hebben zelfs geluncht bij Happy Moose. Nou, dat beviel prima. Lekker eten daar! Voor herhaling vatbaar! Helemaal niet goed voor me. Ik ben namelijk weer een beetje aan de lijn.
De jurk waarin ik afdanste (mijn 25-jarig trouwenjurk) bleek toch wel strakker te zitten dan vorig jaar. Oei.
Ook een aantal zomerrokken zaten niet meer zo goed. Tja. Nu ga ik een beetje 'opletten'. Geen tweede keer opscheppen als ik weer lekker gekookt heb! Ik bak zelf voorlopig ook geen taarten en cakes meer. Dat heb ik met mezelf afgesproken. Maar ik ga niet heel streng zijn voor mezelf. Daar word ik alleen maar chagrijnig van. Dat willen we niet. Ben benieuwd of het gaat lukken. Paar kilootjes eraf maar. Kom op, Ien! Moet kunnen....

Geen opmerkingen: