maandag 30 juni 2014

Feest, geen feest, en naar Dublin!....

En toen was ze alweer 4 jaartjes oud, mijn grote kleine achternichtje Géneviève! En dat moest gevierd worden! En reken maar dat mevrouw wel van een feestje houdt.Voor de taart binnengebracht werd stond ze al vol ongeduld te trappelen op haar verjaardagsstoel. Er moest gezongen worden. De vier vlinderkaarsjes werden uitgeblazen. En opa was een beetje gemeen...hij hield de taart steeds verder van haar af zodat het bijna onmogelijk was om de brand te blussen! :-) Om het feestje compleet te maken kreeg de visite ook een prinsessenkroontje op. Het zag er koninklijk uit. En vanaf vandaag gaat het dametje hele dagen naar school. Er is weer een nieuw tijdperk voor haar aangebroken. Het gaat allemaal zo snellll.
Voor ons gaat ook een nieuw tijdperk aanbreken nu Jan (en nog andere collega's ook) officieel te horen hebben gekregen dat hun werk uitbesteed gaat worden aan India. Hij wist het al langer, hoor, dus het komt niet als een grote verrassing. Juli en Augustus moet hij nu besteden aan kennisoverdracht aan de Indiërs die inmiddels gearriveerd zijn. Na november mag hij dan zijn eigen werk niet meer doen en zal hij naar een andere baan moeten uitkijken, hetzij binnen het bedrijf hetzij daarbuiten. Daar krijgt hij 9 maanden de tijd voor. Officieel gaat hij dan per augustus 2015 uit dienst. Tja. Spannend (toch wel een beetje)! We blijven er nu nog wel rustig onder. We zien het wel. Gelukkig krijgt hij nog een mooie regeling mee (als hij buiten het bedrijf wat zoekt). En aangezien we zelf ook een buffer hebben maken we ons nog niet zo druk. Maar toch, hè...je houdt wel in je achterhoofd dat hij niet de enige is die een baan zoekt. En zijn leeftijd gaat nu ook meespelen, helaas. Maar we houden goede moed! :-)
Maar dat zijn allemaal zorgen voor later. Nu ga ik mijn koffer pakken om morgen mee te nemen naar Dublin.
Maris en ik gaan weer 5 daagjes de stad verkennen. Kijken wat er allemaal weer veranderd is sinds vorig jaar. En ik geloof dat ze deze keer een stappenteller meeneemt om te kijken hoeveel we nou eigenlijk lopen die dagen. Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik weet wel dat het VEEL is! Zeker als je daar elke ochtend wakker wordt met pijnlijke heupen! (mijn oude heupjes, niet die van haar). Het wordt goed weer, dus we kunnen lunchen in St Stephens Green! Verder kwam ik op het internet nog een plekje in Dublin tegen waar we nog niet geweest zijn, George St. Arcade   Maar eens kijken of dat de moeite waard is! :-)

Geen opmerkingen: