woensdag 6 mei 2015

Over zuigers en vakantievirussen....

credits hier

Pieeeuww, pieeeuww, pieeeuuww, pieeeuuuwwwwwww. Zo klonk onze oude aftandse stofzuiger de laatste week bij het uitzetten. Het leek wel het vuurwerk tijdens oudjaar. Ik kreeg spontaan trek in oliebollen! En de allerlaatste keer tijdens het zuigen blies hij toch echt zijn laatste adem uit. R.I.P, jij 30 jaar oude zuiger! Jan wil hem (uiteraard) weer laten maken, maar intussen heb ik toch maar een nieuwe gekocht. Een futuristisch model, vond ik. ' Nee, mam, een MODERN model, dat ben jij gewoon niet gewend', zei Mariska. :-) Inmiddels zuigt ie, heel stilletjes (ben ik ook niet gewend), de krullen van de trap.

Mariska en Alex zijn erg avontuurlijk aangelegd, blijkt maar weer. Ze gaan een srprs.me citytrip doen. Ze hebben geboekt, maar ze horen pas op het vliegveld waar ze naartoe vliegen! En dat kan dus overal binnen Europa zijn! Spannend, hoor. Ben heel benieuwd waar ze terecht komen!

Jan heeft ook nog een aantal vakantiedagen staan die, als ze niet voor Augustus opgemaakt worden, niet uitbetaald worden. Ja, dahag. Dus wij zijn ook eens gaan overleggen. Wat doen we? Ierland? Ben er maar eens ingedoken. Gezocht naar vluchten, gezocht naar accommodatie, gezocht naar hotels voor de eerste en de laatste dagen. Vroeger (twee jaar geleden), waren de vliegtickets op zaterdag stukken duurder dan op vrijdag. Dan kon je beter nog een extra hotelovernachting boeken. Op zich veel fijner ook. Nog een dagje winkelen/eten in Dublin en de volgende dag uitgerust op weg met de huurauto. Maar inmiddels is dat niet meer. De prijzen zijn anderhalf keer duurder geworden! Nou, zeg!
En wat denk je van Kreta, vroeg ik Jan. (stond ook nog steeds op mijn lijstje). Hij stond er niet afwijzend tegenover. Dus dat maar eens uitgeplozen. Waar op Kreta? Hotel of appartement? Vliegtijden (wilde vanaf Rotterdam op christelijke tijden)? Excursies? Huurauto? En hoe meer ik erover las, hoe meer zin ik kreeg.
Inmiddels hebben we geboekt in Rethymnon/Bio Suites. Voor ons nog een hele nieuwe vakantiebestemming.
Zal het bevallen? Of zeggen we naderhand: eens, maar nooit meer? Veeeel te toeristisch? Geen idee. Ben benieuwd! Er is in ieder geval genoeg te zien! HOPPA!

Geen opmerkingen: