zaterdag 24 december 2016

Kerstgala

Donderdagavond.....
Voor we de deur uitgingen had Mariska al twee panty's aan gort getrokken en ik eentje. Wat een fijne dingen zijn dat toch, maar niet heus. Jan kwam in het verkeerde pak naar beneden dus ook hij werd weer naar boven gestuurd om zich in zijn fancy zwarte slimfit pak te hijsen. Die heeft hij niet voor niets, toch? Eindelijk, iedereen was klaar. We konden naar het jaarlijkse Kerstgala van de dansschool....
Altijd weer leuk. Iedereen was op zijn kerstbest, vol glitter en glamour. Het toont altijd mooi en feestelijk. Hillie (ook een koorlid) en haar man Kemal waren ook van de partij. De muziek werd weer als vanouds door Dj Arthuro verzorgd. En na een jaar dansloos te zijn geweest stonden we weer op de vloer. Uhhhh. Tja. De basis met linkse- en rechtse draaien ging nog prima. Een lockstepje hier, een lockstepje daar. Niks aan de hand. Maar hoe ging dat ene patroon ook alweer? En welke patronen had je ook alweer in welke dansen? En dat ene swiffletje...zat dat nou in de tango of in een andere dans? Jemig, wat waren we al weer een hoop kwijt!
Wat stonden we vaak te stumperen..... Af en toe vroegen we maar even aan Mariska en Alex hoe iets ook alweer ging. Zij zaten met hun vrienden verderop. Met Alex heb ik nog een rondje slowfox gedanst. Ook om even te kijken of ik het nog wist. Uiteindelijk, na uren wisten Jan en ik ineens weer hoe een bepaalde variatie in de Engelse Wals ging. Victorie! :-)
Halverwege de avond was er weer een dans demonstratie van een wedstrijdpaar. Dat ziet er altijd zo gelikt uit. Die zweven voorbij. Hun voeten hoor je niet eens.
In het nieuwe jaar gaan we weer op les. We hebben ons al ingeschreven. Ik heb er weer zin in. :-)
Al met al was het een erg leuke avond! Kwam eindelijk mijn glitterjurk uit de kast! Ik zag wel dat de bank waarop ik zat ook onder de glittertjes zat. Oeps, dat wordt stofzuigen voor Willy of Fons.
Ach, rommel happens. Wij moesten ook de kerstboom weer overeind zetten en ballen rapen toen we thuis kwamen... Mango was weer bezig geweest.

Geen opmerkingen: